۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸

امام جمعه ابهر:

وحدت کلمه رمز عبور کشور از بحران‌های طراحی شده است

وحدت کلمه رمز عبور کشور از بحران‌های طراحی شده است

زنجان-امام جمعه ابهر با بیان اینکه وحدت کلمه رمز عبور کشور از بحران‌های طراحی شده است، گفت: کشوری که وحدت نداشته باشد طعمه توطئه دشمنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با تاکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت‌فقیه گفت: از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولان و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری به عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن، برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سرلوحه، اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز کرده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.

امام جمعه ابهر در ادامه به سخنان بسیار مهم و سودمند رهبری عزیز در حرم امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی که در هوشمندی و رهبری داهیانه مثال‌زدنی هستند، در سخنرانی مهم خویش در حرم مطهر امام و در سالگرد رحلت حضرت روح‌الله، بخشی از سخنرانی خود را به طرح سه لایه و محورهای سه‌گانه برنامه دشمن اختصاص دادند و به بیان و تبیین طرح سه لایه و محورهای سه‌گانه برنامه دشمن پرداختند. به اختصار می‏ توان گفت رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه دشمن در مقطع فعلی را بر سه محور «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» و با هدف سیطره بر کشور متمرکز دانستند.

رحیمی با بیان اینکه نقشه از این قرار است که دشمن در تلاش است که مطالبات به‌حق و اعتراضات صنفی و موردی بعضی از مردم را در جهت منافع سیاسی خود علیه نظام اسلامی به کار گیرد و از اعتراضات صنفی، شورشی ضد انقلابی بسازد، خاطرنشان کرد: پس آنچه که امروز در این ایام مبارک و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد، وحدت است. همه احزاب مواظب باشند وحدت کلمه را حفظ کنند. کشوری که وحدت نداشته باشد طعمه گرگ‌ها خواهد شد.

امام جمعه ابهر با اشاره به روز جهانی قدس، افزود: آنچه که شما روزه‌داران بزرگوار را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جمع کرده است، تظاهرات و راهپیمایی عظیم مردمی در محکومیت اسرائیل غاصب است. خداوند به ما فرموده شما مستقیما با کسی درگیر نباشید سلم باشید ولو با کافر، کافری که کاری با شما ندارد شما با او کنار بیائید و نمی‌توانید به او ظلم کنید.

رحیمی ادامه داد: اما فرمود مستکبر را طرد کنید اما نه به خاطر کافر بودنش، بلکه به خاطر خوی استکباری آن، امروز در جامعه خود این مبانی که وجود دارد و یک مبناء بسیار مناسب به نام ولایت‌فقیه وجود دارد. همه بیاییم مثل پروانه دور این شمع پر بزنیم و همه قدرت و قوت خودمان را برای مبارزه با استکبار به کار گیریم.

وی در ادامه به سه نکته دیگر اشاره و تصریح کرد: اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، در انتقال سفارتخانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌کنیم.

رحیمی یادآور شد: آمریکا را همچنان طاغوت اعظم، شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از برجام و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم شروط و ملاحظات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی بپردازند.

کد خبر 4315438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha