۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶

مناجات‌خوانی پیشکسوت موسیقی در «نغمه های آسمانی»

مناجات‌خوانی پیشکسوت موسیقی در «نغمه های آسمانی»

سیداحمد حلی خواننده پیشکسوت موسیقی ایران به مناجات خوانی در «نغمه های آسمانی» می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، شبکه چهار سیما در شب های ماه مبارک رمضان مناجات خوانی را در بستر دستگاه های موسیقی روی آنتن می برد.

در برنامه امشب ۲۰ خرداد «نغمه های آسمانی» سیداحمد حلی خواننده پیشکسوت موسیقی ایران به مناجات خوانی می پردازد.

سیداحمد حلی متولد ۱۳۳۱ در کاشان، آواز را نزد محمد قراملکی و استاد حجازی فراگرفت و پس از آن در رادیو نزد صالح عظیمی تکمیل کرد و به رادیو دعوت شد و از سال ۱۳۶۱ همکاری خود را با رادیو و تلویزیون آغاز کرد. وی تا سال ۷۰ تمام وقت با این سازمان همکاری داشت و از آن زمان به کاشان بازگشت و کلاس‌های آواز در کاشان دایر کرد. محمد معتمدی و چنگیز حبیبیان از شاگرادان حلی هستند.

«نغمه های آسمانی» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای به بررسی تاریخچه مناجات خوانی، این رسم و آیین دیرینه در ایران اسلامی و آواز راز و نیاز با خداوند متعال از افطار تا سحر می پردازد.

در این برنامه ترکیبی که محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است، علی رستمیان، جمال الدین منبری، حسام الدین سراج، قاسم رفعتی، سیدعلی سادات رضوی، محمدهاشم احمدوند، مهدی امین فروغی، متین رضوانی پور، محسن حسن زاده، سیدقاسم موسوی قهار، احمد مراتب، احمد حلی به مناجات خوانی می پردازند.

مناجات هایی که در این برنامه به همراه موسیقی خوانده می شود برگرفته از اشعار کهن فارسی همچون عراقی، مولانا و عطار و همچنین اشعار و متون برگرفته از قرآن است.

«نغمه های آسمانی» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد در ساعت های ۵ بامداد و ۱۰:۲۰ صبح بازپخش می شود.

کد خبر 4317317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha