۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۳۸

سرپرست واحد مهندسی خوردگی منطقه شمال شرق:

پوشش ۵۸۲ کیلومتر از خطوط لوله نفت منطقه شمال‌شرق کشور تعویض شد

پوشش ۵۸۲ کیلومتر از خطوط لوله نفت منطقه شمال‌شرق کشور تعویض شد

شاهرود-سرپرست واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت منطقه شمال شرق از تعویض پوشش۵۸۲ کیلومتر خطوط لوله این منطقه خبر داد وگفت: این امر برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، علیرضا کاظمی با بیان این مطلب که یکی از مهمترین شرح وظایف واحد مهندسی خوردگی حفاظت از خطوط لوله به عنوان یک سرمایه ملی، با تعویض پوشش به موقع است، افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر و تعویض پوشش ۵۸۲کیلومتر از خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی حوزه عملکرد این منطقه با هدف ایمن سازی خطوط لوله و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، به صورت مستمر و دائمی انجام شده و سایر نقاط نیز با رعایت اصل اولویت در حال انجام است.

وی ادامه داد: از این مقدار ۱۰۶کیلومتر مربوط به خط لوله ۲۲ اینچ ری –سمنان، ۱۰۳کیلومتر مربوط به خط ۲۲ اینچ سمنان –شاهرود، ۱۷۲ کیلومتر خط ۲۰اینچ شاهرود –سبزوار، ۱۳۸ کیلومتر خط۲۰ اینچ سبزوار –مشهد، ۳۶ کیلومتر خط۱۰ اینچ شاهرود- علی آباد و ۲۷ کیلومتر خط هشت اینچ امام تقی -تربت حیدریه  است.

سرپرست واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت منطقه شمال شرق خاطر نشان کرد: در حال حاضر همکاران ما در پروژه تعویض پوشش ۱۳ کیلومتر از خط لوله ۲۰ اینچ سبزوار –مشهد از کیلومتر ۷۹۴ تا ۸۰۷ مشغول به کار هستند که این پروژه حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی با اشاره به شروع پروژه تعویض پوشش ۴۰۰ کیلومتری خط لوله ۲۲ اینچ سمنان –شاهرود، گفت: پنج کیلومتر از خط ۲۲ اینچ ری- سمنان به علت وجود خوردگی‌های زیاد تعویض و ۲۶ متر کامپوزیت برروی خوردگی‌ها انجام شده است.

به گفته وی، این اقدام با نظارت دقیق و مستمر کارکنان واحد مهندسی خوردگی، تعمیرات خط، بازرسی فنی و اچ‌اس‌ای به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب و حادثه احتمالی به لوله به درستی و با کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

سرپرست واحد مهندسی خوردگی شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت منطقه شمال شرق، تعویض پوشش را یکی از عوامل مهم برای حفاظت از خطوط لوله  در مقابل خوردگی دانست و خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ سال از عمر پوشش اولیه خطوط لوله این منطقه می‌گذرد، لذا برای اجرای پروژه‌های تعویض پوشش با توجه به اولویت بندی بر اساس نتایج پیکرانی هوشمند مصمم هستیم.

کد خبر 4317786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha