۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمان:

مرمت یخدان های دوقلو و بازار تاریخی سیرجان ۴۰ درصد پیشرفت دارد

مرمت یخدان های دوقلو و بازار تاریخی سیرجان ۴۰ درصد پیشرفت دارد

کرمان - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت یخدان های دوقلو و بازار تاریخی سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، غلامرضا فرخی با بیان اینکه یخدان های دوقلو و بازار تاریخی سیرجان از محل اعتبارات استانی در حال مرمت هستند، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مرمت این دو بنای تاریخی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تجدید اندود کاه گل مخروط پاچال و دیوار سایه انداز یخدان های دوقلو در این طرح مرمتی در حال انجام است، اظهار کرد: سقفهای آسیب دیده و بخشهایی از پشت بام راسته بازار، بازار تاریخی شهرستان سیرجان نیز در حال مرمت هستند.

فرخی با بیان اینکه بازار تاریخی سیرجان نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد، تصریح کرد: قدمت یخدان های دوقلو این شهرستان نیز به دوره قاجاریه برمی گردد.

وی تصریح کرد: استان کرمان دارای هفت هزار اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ اثر ثبت جهانی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری برخی از نهادها، دستگاهها و بخشهای خصوصی که علاقمند به مرمت بناهای تاریخی این خطه از کشورمان هستند، تعدادی از آنها را مرمت وجهت فعالیتهای گردشگری به بخش خصوصی واگذار کنیم.

کد خبر 4322776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha