۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴

پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی آبان ماه برگزار می‌شود

پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی آبان ماه برگزار می‌شود

پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران آبان ماه سال جاری در بخش‌های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با دستور جلسه بررسی فراخوان و انتخاب هیات‌ داوران در قزوین تشکیل جلسه داد و در این جلسه مقرر شد پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران آبان ماه جاری در بخش‌های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شود.

از مهم‌ترین محورهای مورد بررسی در این جلسه، بررسی روند دعوت از اساتید خارجی برجسته در جهان اسلام و خوشنویسی، ارایه نظرات شورای سیاست‌گذاری و تدوین راهکارهای استفاده از مهمانان برجسته داخلی و خارجی، کمبود اعتبارات، افزایش قیمت دلار و روابط سیاسی و دیپلماسی کشور بود.

همچنین نحوه داوری اساتید، اجرای خوشنویسی زنده در زمان برگزاری دوسالانه و تدوین راهکارهای تصمیم‌گیری برای موارد از پیش تعیین نشده از مهم‌ترین مباحثی است که شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی در قزوین به بحث و گفت‌وگو در خصوص آن پرداختند.

برگزاری نمایشگاه از برترین تولیدات خوشنویسی جهان اسلام، نحوه انتخاب برترین‌های پنجمین دوسالانه و انتخاب هیات‌ داوران در بخش‌های دیگری از این جلسه بررسی شد.

در پایان این جلسه استقرار دبیرخانه دایمی پنجمین دوسالانه خوشنویسی ایران به‌ منظور افزایش تمرکز فعالیت بر برگزاری دوسالانه و تغییراتی در چاپ کتاب برترین آثار دوسالانه خوشنویسی به تصویب شورای سیاست‌گذاری رسید.

کد خبر 4334508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha