۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳

نعمتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

انتقادات نمایندگان از عملکرد دولت/بررسی طرح ۲ فوریتی فردا در مجلس

انتقادات نمایندگان از عملکرد دولت/بررسی طرح ۲ فوریتی فردا در مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه اقتصادی مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز نعمتی سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران جزئیات جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی راهکارهای حل مشکلات اقتصادی مردم را تشریح کرد.

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت مهمانان جلسه غیرعلنی امروز بودند. بحث های دقیق و بدون تعارفی در خصوص مشکلات اقتصادی عنوان شد.

نعمتی افزود: اکثر نمایندگانی که در جلسه غیرعلنی سخنرانی کردند، معتقد بودند همه مشکلات اقتصادی که امروز در کشور وجود دارد به تحریم ها باز نمی گردد بلکه ناشی از نوع مدیریت کشور است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از انتقادات این است که چرا دولت به موقع تصمیم گیری نکرد و مدیریت زمان در دست دولت نیست. بعضا هم اگر تصمیماتی که در دولت گرفته می شود، به گونه ای است که دولت بر تصمیمات بایستد و استقامت کند. در اکثر موارد دولت تصمیمات را نقض کرده و تصمیمات جدید اتخاذ می کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت نتوانسته نقدینگی را مدیریت کند. یک روز این نقدینگی به سمت خودرو، روزی به سمت ارز و روزی به سمت مسکن هجوم می آورد. دولت مکلف به مدیریت نقدینگی کشور شد.

سخنگوی هیئت رئیسه دولت واگذاری طرح های عمرانی را از مباحث جلسه غیرعلنی خواند و افزود: مجلس به دولت اختیار داده است که پروژه های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود اما سازمان مدیریت نتوانسته در این راستا گامی بردارد.

وی با اشاره به تأکید نمایندگان بر لزوم کوچک سازی دولت اظهار داشت: اگر قرار است همه مردم با هم مشکلات را تحمل کنند دولت نیز باید بدنه خود را کوچک و چابک کند تا بتواند مشکلات را رفع کند.

نعمتی با بیان اینکه نمایندگان نسبت به عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت انتقاد داشتند، تصریح کرد: در دولت هر وزیری ساز خودش را می زند و ما عملاً ساز ناکوکی را در مجموعه تیم عملیاتی دولت مشاهده می کنیم.

نماینده مردم تهران با تأکید بر لزوم اصلاح آرایش کابینه دولت افزود: باید تیم اقتصادی دولت با توجه به شرایط جدید آماده شود. ممکن است تیم اقتصادی دولت برای مقطعی کارآمد باشد اما در شرایط فعلی کشور این تیم کارآمد نیست. نمایندگان موضوعات مورد نظر خود را به صورت شفاف بیان کردند.

نعمتی با اشاره به مطرح شدن موضوع بانکها و صندوق های بازنشستگی در جلسه غیرعلنی اظهار داشت: باید در این زمینه دیپلماسی فعال‌تر باشد. زمانی که ۴۰ تیم برای مذاکره از امریکا به کشورهای مختلف اعزام می شود، باید تیم دیپلماسی ما نیز در این زمینه فعال تر عمل کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اصلاح سیستم بودجه ای کشور را از تأکیدات نمایندگان خواند و تصریح کرد: باید براساس شرایط موجود کشور بودجه اصلاح شود.

وی تأکید کرد: دولت مجوزهای مورد نیاز را در اختیار دارد، هر جایی که مشکلاتی دارد مجلس اعلام آمادگی کرده است که مجوزهای مورد نیاز را در اختیار دولت قرار دهد.

نعمتی خاطرنشان کرد: آقای نوبخت و شریعتمداری بحث های مختلفی را در خصوص موضوعاتی که منجر به این مشکلات شده است را بیان کرده است، همه ما مشکلات را می شناسیم و تنها موضوعی که وجود دارد که این است که باید با همدلی و وحدت مشکلات را حل کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح دوفوریتی برون رفت از مشکلات اقتصادی فردا در جلسه علنی مجلس مطرح شده و در این رابطه از نمایندگان نظرخواهی می‌شود.

کد خبر 4337262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha