۲۵ دی ۱۳۸۵، ۱۰:۳۳

فعالیت اقلیت مسلمانان ونزوئلا رو به پیشرفت است

ونزوئلا از کشورهای غیر اسلامی است که اقلیت مسلمان آن به منظور اشاعه اسلام و بهره گیری از آموزه های آن با همکاری مؤسسات اسلامی و سازمانهای جهانی فعالیتهای بسیاری انجام می دهند تا بخشی از نیازهای مسلمانان این کشور را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلامیک نیوز، ونزوئلا در آمریکای جنوبی بوده و پایتخت آن کاراکاس است و مسلمانان در ونزوئلا 127 هزار نفر از 25 میلیون نفر را تشکیل می دهند . اگر چه شوراهای خیریه و مراکز اسلامی در این کشور وجود دارد، اما تعداد مساجد و اماکن عبادی بسیار کم است.

دکتر قاسم محمد طیجن رئیس تجمعات اسلامی ونزوئلا گفت : مسلمانان ونزوئلا نیاز به ایجاد مدارس اسلامی، مساجد و مبلغ دارند تا بتوانند ضمن آشنایی با مباحث دینی، پیوند و ارتباط خود را با دیگر مسلمانان تقویت بخشند.

وی با اشاره به اینکه مسئله دین یکی از مهمترین مسائل مسلمانان ونزوئلا محسوب می شود، اظهار داشت : مسلمانان باید به حفظ دین، رفع مشکلات و اشاعه اسلام به طور مطلوب اقدام کنند. آنها باید به آموزش و اطلاع رسانی به کودکان و نوجوان مسلمان توجه ویژه ای داشته باشند تا آنها در آینده در فرهنگ و تمدن غرب ذوب نشوند و بتوانند اصالت و هویت دینی خود را حفظ کنند.

دکتر طیجن به اهتمام گروههای اسلامی ونزوئلا به تأسیس مدارس اسلامی در مقطع ابتدایی، راهنمایی و آموزش علوم اسلامی اشاره کرد و افزود : اهتمام این گروه منجر می شود تا بخشی از مشکلات مسلمانان برطرف شود، از این رو مدارس اسلامی با همکاری بانک توسعه اسلامی و حمایتهای مالی آنها تأسیس شد. 

این در حالی است که انجمن جهانی مسلمانان نیز حمایتهایی را به منظور تأسیس مسجدی نزدیک مدرسه انجام داده و دوره علوم شرعی را که مؤسسه شیخ ابراهیم در شهر کاراکاس تنظیم کرده اینک آغاز شده است.

رئیس تجمعات اسلامی ونزوئلا با بیان اینکه در اولین همایش مبلغان در آمریکای لاتین شرکت کردیم، گفت : در این همایش ضمن بررسی حقوق اقلیت مسلمان در کشورهای غیر اسلامی درباره وضعیت فعلی مسلمانان و بهبود اوضاع آنها بحث و بررسی کردیم.

برخی از مشکلات مسلمانان ونزوئلا عدم امکان بهره برداری از مسائل دینی و عدم استفاده از استراتژیهای لازم برای تقویت ارتباط، همکاری و انسجام آنها است. اگر چه آنها محدودیتهای فراوانی در راستای ترویج دین اسلام و انجام شعائر دینی خود دارند، اما تلاشهای آنها در تأسیس مؤسسات دین فرهنگی بسیار زیاد است.

در مقایسه یهودیان ونزوئلا که در راستای ترویج دین خود بسیار هدفمند و قوی عمل می کنند، مسلمانان بسیار ضعیف فعالیت می کنند. البته آنچه مسلم است این است که در ونزوئلا میان مسلمانان اتحادی وجود ندارد و آنها منسجم و یکپارچه عمل نمی کنند، چرا که تعصبات قبیله ای، تفرقه و درگیری با سازمانهای کشورهای مذکور سبب از بین رفتن انسجام آنها شده است.

کد خبر 434463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha