۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵

نشست آموزشی «کاروان نور» برگزار شد

نشست آموزشی «کاروان نور» برگزار شد

نشست آموزشی «کاروان نور»؛ قاریان و گروه تواشیح اعزامی به مراسم حج تمتع با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، نشست آموزشی «کاروان نور»؛ قاریان و گروه تواشیح اعزامی به مراسم حج تمتع برگزار شد.

بنابر این گزارش این نشست در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر، نماینده ‌ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، سیدعلی سرابی، دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، علی قاسم‌آبادی، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج سال جاری، سعید مرامی، ارائه‌دهنده مباحثی درباره بهداشت زائر و همچنین اعضای تواشیح «میعاد قم» و قاریان و حافظان اعزامی به حج تمتع به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و  شورای عالی قرآن  برگزار شد .

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر،‌ نماینده ‌ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی طی سخنانی اظهار کرد: همه ساله و از گذشته که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در سفر معنوی حج اجرا می‌شود، حقیقتا یکی از بخش‌های مهم، زیبا و اثرگذار در بعثه، حضور قاریان، حفاظ، گروه‌های تواشیح و برنامه‌های آن‌ها بوده است .

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کاروان قرآنیان حاضر در مراسم حج می‌توانند با حضور در حلقه‌های قرآنی حاضردر مسجدالنبی(ص)، جلسات داخلی بعثه، کاروان‌های مختلف کشورهای مختلف که برای حضور از ایشان دعوت می‌شود، اجرای برنامه جزءخوانی قرآن کریم در کاروان‌ها و ... برنامه‌های قرآنی مختلف خود را در مراسم حج امسال اجرا کنند .

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه نگاه ما به مراسم حج با تأسی به دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاه وحدت و همدلی هرچه بیشتر میان مسلمانان است، گفت: در این زمینه برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله برگزاری جلسات مختلف در کاروان‌ها، توزیع کتاب‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و ... برای حجاج در نظر گرفته شده است که ان‌شاءالله به خوبی اجرایی خواهد شد .

قاضی‌عسگر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کاروان قرآنی حاضر در مراسم حج امسال، تصریح کرد: بنده امیدوار هستم با توجه به ظرفیتی که شما عزیزان دارید و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مختلفی که در میان حجاج اجرا می‌کنید، در پایان این سفر معنوی هم خود راضی باشد و هم بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری بنشانیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای سفر حج سه نوع آمادگی علمی، روحی و جسمی نیاز است، اظهار کرد : شما قرآنیان در امر معنوی سفر خود نیز نیازمند هستید که برنامه‌ریزی داشته باشید و حتی دعا کردنتان نیز نیاز به آمادگی قبلی دارد. شما عزیزان به این نکته توجه داشته باشید که در این سفر معنوی و تأثیرگذار برای خود از ادعیه مختلف گلچینی تهیه کنید و در مواقع حساس دعاهایی را از خدا طلب کنید که هم زندگی خود را متحول کنید و هم بتوانید بر زندگی عموم مسلمانان نیز برای ایجاد تحول در مسیر خود تأثیرگذار باشید .

گفتنی است، امسال ۱۹ نفر از قاریان و حافظان در کاروانی با عنوان «کاروان نور» به حج تمتع اعزام می‌شوند که ۱۱ نفر از این کاروان قرآنی حج اولی و دو نفر از آنها حافظ کل قرآن کریم هستند .

کد خبر 4345935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha