۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸

حداد عادل در پاسخ به مهر:

توجه صداوسیما به زبان فارسی بیشتر شده اما کافی نیست

توجه صداوسیما به زبان فارسی بیشتر شده اما کافی نیست

رئیس فرهنگستان زبان فارسی با ابراز رضایت از توسعه ارتباطات فرهنگستان با صدا و سیما در رابطه با پاسداری از زبان فارسی گفت: دربعضی از برنامه های صدا و سیما شاهد آسیب رسانی به زبان فارسی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه در جریان نشست خبری نخستین دوره بلندمدت تربیت مدرس زبان و ادبیات فارسی بنیاد سعدی که در محل این بنیاد برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره تهدیدهای متوجه زبان فارسی در داخل کشور و بی توجهی برخی رسانه ها به ویژه رادیو و تلویزیون گفت: زبان فارسی درخت کهن، ریشه دار و نیرومندی است که اگر در برخی جاها آفتی به آن رسیده است، صدمه ای به کل درخت نمی رسد. ما در بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی سعی می کنیم از همه ظرفیت های موجود در زبان فارسی برای نگهداری از آن استفاده کنیم.

حداد عادل یادآور شد: جاذبه زبان فارسی دو چیز است؛ یکی ادبیات انسانی و ارزش اصیلی که با این زبان در طول تاریخ تولید شده است و دوم شرایط امروز کشور به عنوان یک کشور انقلابی مستقل که توجه دیگر کشورها را به سوی خود جذب کرده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اذعان داشت: در مورد تهدیدهایی که زبان فارسی را در معرض خطر قرار داده است، ما در فرهنگستان برنامه های مفصلی داریم و سعی می کنیم در حد امکانات و وسع خود به وظایفی که داریم عمل کنیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت به کارگیری این زبان در رسانه ملی هم گفت: ما با صدا و سیما در ارتباط مدام هستیم و از پیشرفت این ارتباط راضی هستیم هرچند کافی نمی دانیم؛ در برخی از برنامه های صدا و سیما شاهد آسیب رسانی به زبان فارسی هستیم و در پاره ای از موارد اصول پاسداری از زبان فارسی رعایت نمی شود.

کد خبر 4347144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha