۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۰

دبیر بنیاد عفاف و حجاب گلستان:

حجاب ارزنده ترین نمود فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است

حجاب ارزنده ترین نمود فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است

گرگان- دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان گفت: حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم، شامگاه سه شنبه با اشاره به اینکه، دستور به حجاب در همه ادیان ابراهیمی و فرهنگ‌ها مورد تاکید قرار گرفته است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمود عظیم فرهنگی و اجتماعی از مشخصه‌های زنان با فرهنگ و با اصالت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه، پوشش و حجاب در فرهنگ اصیل و تمدن ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این مهم در اشعار شعرا، نقاشی‌ها و کتیبه‌های آن زمان به چشم می‌خورد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان با اشاره به اینکه دین اسلام با در نظر گرفتن جنبه‌های روانی، خانوادگی، اجتماعی و فردی حجاب را واجب کرد، گفت: عفاف و حجاب ضمن اینکه به بهداشت و آرامش روانی جامعه کمک می‌کند، باعث صمیمیت بیشتر بین زن و شوهر می‌شود.

وی تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی، دوری از چشم و هم چشمی و مدگرایی را از آثار حجاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اسلام با حضور زن در اجتماع مشکل ندارد، بلکه تاکید دارد حضور زن با حفظ موازین اسلامی باشد و به کانون خانواده اعم از شوهرداری و فرزند پروری لطمه وارد نکند.

دیلم اظهارکرد: از دیدگاه اسلام حفظ حجاب باعث رشد و کمال و بروز استعدادهای نهفته بانوان می‌شود و زن را از توجه به ظاهر و زیورهای مادی و به نمایش گذاشتن زیبایی‌ها، تبرج و خودآرایی دور می‌کند.

وی مقابله با حجاب در تاریخ معاصر را از توطئه‌های همیشگی دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: این توطئه دشمنان از زمان رضا شاه با بحث متحدالشکل کردن لباس‌ها و کشف حجاب شروع شد و هنوز هم با چهارشنبه‌های سفید به دنبال کشف حجاب و ایجاد بی بند و باری و ناهنجاری در جامعه هستند، غافل از اینکه زنان و دختران این سرزمین برای حاکمیت ارزش‌های دینی هزاران شهید را اهداء کردند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان گلستان گفت: فراهم کردن فضای مناسب فرهنگی برای مردم وظیفه حاکمیت در نظام اسلامی است و این امر با مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب  فرهنگی که وظیفه ۲۶ دستگاه را با ۳۱۰ شرح وظیفه و ماموریت در حوزه عفاف و حجاب مشخص کرد و انتظار داریم که ادارات مخاطب این مصوبه به وظیفه خود عمل کنند.

وی با تاکید براینکه، وظیفه بعدی را مردم به عهده دارند، افزود: مردم با امر به معروف و نهی از منکر با بد حجابی‌ها و بی حجابی‌ها مقابله کنند و رعایت حجاب شرعی را بصورت یک مطالبه عمومی از مسئولین و دستگاه‌های متولی بخواهند.

دیلم اظهار کرد: از نیروی انتظامی و دادگستری درخواست داریم با افرادی که مغرضانه و با هدف، به دنبال گسترش فرهنگ بی حجابی و برهنگی در جامعه هستند شدیدا برخورد کنند.

کد خبر 4349731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha