۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۸:۵۸

محورهای سخنرانی ضدایرانی «پمپئو»/ وزیری که توهم «براندازی» دارد

محورهای سخنرانی ضدایرانی «پمپئو»/ وزیری که توهم «براندازی» دارد

وزیر خارجه آمریکا قرار است روز یکشنبه در دفاع از کارزار اعمال فشار حداکثری بر ایران، سخنانی را ایراد کند که محورهای اعلامی آن جنبه تبلیغاتی و نشان از ادامه توهمات وی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اروپا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است فردا یکشنبه با حضور در کتابخانه «رونالد ریگان» ایالت کالیفرنیا، در راستای تطمیع جامعه ایرانی‌های مقیم ایالات متحده، سخنرانی را با عنوان «حمایت از صدای ایرانی» ایراد کند.

گفتنی است این سخنرانی درحالی انجام می‌‏گیرد که بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر خروج یکجانبه از برجام، بازگرداندن تحریم‎ها و اعمال قوانین ضدمهاجرتی که تردد بسیاری از آنها را به موطن خود دشوار می‌کند؛ به تنگ آمده‌اند.

با استناد به اظهارات یک مقام وزارت خارجه آمریکا، محورهای سخنرانی پمپئو بی‌شک درادامه رویکرد خصمانه‎ای است که دولت ترامپ عیله جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده و شاکله آن را ادعاهای واهی و شعارهای تبلیغاتی تشکیل می‎دهد.

گفتنی است سخنرانی روز یکشنبه در ادامه ۱۲ شرطی که پمپئو در ۲۲ ماه میلادی می (۳۱ اردیبهشت)  برای ایران لحاظ کرد و رنگ‌وبوی سیاست «تغییر رژیم» را می‎داد؛ توجیه‌پذیر است.

وزارت خارجه آمریکا هنوز لیست مدعوین نشست روز یکشنبه را اعلام نکرده حال‌آنکه به گفته منابع آگاه، برخی اعضای کنگره آمریکا ازجمله «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «تام کاتن» سناتور جوان و خیال‌پرداز ایالت آرکانزاس که آشکارا از سیاست تغییر نظام ایران حمایت می‎کند، در جلسه حضور خواهند داشت.

به گفته منبع وابسته به وزارت خارجه آمریکا، با توجه به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پمپئو قرار است از «کارزار فشار حداکثری» بر این کشور دفاع کرده و به زعم خود افشاگری‎هایی را در خصوص فساد دولتی و نقض آزادی‎های مذهبی، انجام دهد.

گفتنی است ادعاهای پمپئو درحالی مطرح خواهد شد که وی پیشتر از فشار اقتصادی به عنوان کارآمدترین ابزار برای مقابله با ایران سخن گفته بود حال‌آنکه ترامپ نیز مدعی است رویکردش مبنی بر اعمال فشار حداکثری جواب داده است. رئیس جمهوری آمریکا در یکی از تازه‎ترین سخنرانی‎های خود به صراحت از بروز ناآرامی در ایران استقبال و به حمایت از جریان‌های مخالف اذعان کرد.

کد خبر 4352219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha