۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸

توسط نشر 27 بعثت؛

«تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» رونمایی می‌شوند

«تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» رونمایی می‌شوند

«تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» دو کتاب جدید نشر ۲۷ بعثت روز یکشنبه ۷ مرداد رونمایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از دو کتاب جدید نشر ۲۷ بعثت با نام‌های «تمنای بی‌خزان» و «مثل عابس» روز یکشنبه ۷ مرداد در مرکز تبادل کتاب برگزار خواهد شد.

«مثل عابس» سرگذشت‌نامه شهید حمید حاج ملاحسین یکی از فرماندهان گردان حیبب بن مظاهر لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) را شامل می‌شود که به قلم مریم سادات زکریایی نوشته شده است. این شهید، به خاطر شخصیت شجاع و سر نترسش بین دوستان و رزمندگان معروف بوده است. حاج‌ملاحسین هنگامی‌ که نیروهای رزمنده در مقاطعی متوقف شده که دل و جرات پیشروی نداشته اند، یا به اصطلاح کُپ می‌کرده اند، او می‌ایستاده و شروع به قدم زدن در دید دشمن می‌کرده است.

این شهید فرمانده گروهان عابس از گردان حبیب لشگر ۲۷ هم بوده و علت نام انتخاب «مثل عابس» برای این کتاب هم این فرماندهی و هم شخصیت نترس اوست که با یکی از شهدای کربلا به نام عابس شباهت دارد.

کتاب «تمنای بی‌خزان» هم درباره زندگی و سرگذشت شهید مدافع حرم مهدی حسینی است که شیرین زارع‌پور آن را نوشته است. نگارش این کتاب مدتی پس از شهادت این شهید در سال ۹۵ شروع شد. حسینی، در آن سال توسط تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

مراسم رونمایی از این دو کتاب، روز یکشنبه ۷ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز تبادل کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نرسیده به چهارراه ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان مظفر شمالی، نبش بن‌بست اول برگزار می‌شود.

کد خبر 4355544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha