۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶

اولین نشست شورای‌امنیت‌ملی ترکیه در نظام ریاستی آغاز شد

اولین نشست شورای‌امنیت‌ملی ترکیه در نظام ریاستی آغاز شد

نخستین نشست شورای امنیت ملی ترکیه در نظام ریاستی از دقایقی پیش در آنکارا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، نخستین نشست شورای امنیت ملی ترکیه در نظام ریاستی از دقایقی پیش به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا آغاز شد.

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور، عبدالحمید گل وزیر دادگستری، خلوصی آکار وزیر دفاع، سلیمان سویلو وزیر کشور، مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه و یاشار گولر فرمانده ستادکل ارتش ترکیه در نشست شورای امنیت ملی حضور دارند.

مبارزه با گروه های تروریستی، تحولات سوریه، روابط با آمریکا و تهدید ترامپ به تحریم ترکیه از مهمترین موضوعاتی است که در نشست شورای امنیت ملی ترکیه مورد بحث و گفتگو قرار خواهند گرفت.

گفتنی است آندرو برانسون کشیش آمریکایی به اتهام همکاری با گروه‌ وابسته با فتح الله گولن- که ترکیه مدعی دست داشتن آن در کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور است- و نیز جاسوسی در بازداشت بوده و به ۳۵ سال زندان محکوم شد.

دادگاهی در ازمیر با توجه به وضعیت جسمانی وی حکم مذکور را به حبس خانگی تبدیل کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته در صفحه شخصی خود نوشته بود: ایالات متحده به دلیل بازداشت طولانی مدت آندرو برانسون که یک مسیحی بزرگ، مرد خانواده و انسانی فوق العاده است تحریم های گسترده ای را علیه ترکیه اعمال می‌کند. این مرد با ایمان و بی گناه باید فورا آزاد شود.

پیش از ترامپ مایک پنس معاون اول ریاست جمهوری آمریکا نیز طی سخنانی در وزارت خارجه این کشور گفت: ایالات متحده تا زمان آزاد شدن کشیش برانسون این مرد با ایمان و بی گناه تحریم‌های گسترده ای را بر ترکیه اعمال خواهد کرد.

کد خبر 4361377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha