۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۳۴

از مجموعه آثار حمیدرضا امیرافضلی؛

«خفگی در کیهان» به چاپ دوم رسید

 «خفگی در کیهان» به چاپ دوم رسید

تهران - مجموعه شعر سپید حمیدرضا امیرافضلی با عنوان «خفگی در کیهان» به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر سپید حمیدرضا امیرافضلی شاعر نوگرا و جوان با عنوان «خفگی در کیهان» به چاپ دوم رسید.

«خفگی در کیهان» مجموعه ای است شامل ۳۰ قطعه شعر در ۱۲۲ صفحه با جلد رقعی که نوبت اول آن در بهار ۱۳۹۲ توسط نشر آیریک در تهران به چاپ رسید.

نگاه غالب اشعار «خفگی در کیهان» زخم های روحی انسان امروز در مواجهه با فلسفه وجودی عشق است و شاعر در اشعار خود علاوه بر دغدغه های اجتماعی به بخش فراموش شده ای از ذهن و احساس انسان می پردازد که در هجوم تکنولوژی های جهان مدرن رنگ باخته است.

حمیدرضا امیرافضلی فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از فرهنگ و هنر تهران است و با توجه به علاقه به ثبت تصویر و پرداختن به جزئیات جهان پیرامون خود، توانسته است در اشعار خود شکلی از شعر مدرن را به رشته تحریر درآورد که مخاطب با همذات پنداری خود تصور کند یک فیلم زنده در ذهنش می گذرد.

از ویژگی های مجموعه شعر «خفگی در کیهان» استفاده از واژه ها و اصطلاحات بدیع و ترکیب ابزورد مفاهیم فلسفی و انسانی است.

امیرافضلی فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۷ با ادبیات داستانی و غزل سرایی آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ حضور در صحنه تئاتر را تجربه کرد و موفقیت های متعددی در جشنواره های تئاتر به دست آورد. او اولین فیلم خود را با عنوان «فرشته های کوچک» در سال ۱۳۸۱ تولید کرد که در چندین جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

در کارنامه هنری این شاعر سینماگر، کارگردانی نمایشنامه های ارزشمندی همچون «چیزی شبیه زندگی» نوشته حسین پناهی، «هنر» نوشته یاسمینا رضا و شاعر نوشته داریو نیکودمی به چشم می خورد و به عنوان بازیگر در فیلم هایی همچون «حبس ابد چند ساله؟ » به ایفای نقش پرداخته است.

امیرافضلی که مدرس دوره های بازیگری، فیلمنامه نویسی و فنون داستان نویسی است؛ نمایشنامه هایی تحت عنوان «گوش بریده»، «عشق و بیراهه»، «دنیای هاشور» و «بارانی ها» را به رشته تحریر درآورده و همچنین فیلمنامه هایی چون «فرشته های کوچک»، «گهواره تمدن شرق» و «برگ و بَرِ این شهر» را در کارنامه فیلمنامه نویسی خود دارد.

از این نویسنده در پاییز امسال علاوه بر چاپ دوم «خفگی در کیهان» مجموعه نمایشنامه ای با عنوان «فرودگاه را ملخ خورد» منتشر خواهد شد.

کد خبر 4363389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha