فیان الدخیل خبر داد؛

تلاش حزب دموکرات کردستان برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری عراق

تلاش حزب دموکرات کردستان برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری عراق

عضو حزب دموکرات کردستان اعلام کرده که این حزب بنا دارد گزینه ریاست جمهوری عراق را از حزب خود معرفی کند و گفتگوها با اتحادیه میهنی کردستان در این زمینه هنوز نتیجه بخش نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «فیان الدخیل» عضو حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که حزب او تصمیم دارد گزینه ریاست جمهوری عراق از این حزب انتخاب شود.

وی در گفتگو با سومریه نیوز گفت که حزب دموکرات کردستان به عنوان ائتلاف انتخاباتی بزرگتر علاقه دارد تا این کُرسی در این دوره از آن این حزب باشد و قانون به هر فردی این اجازه را داده که به عنوان گزینه ریاست جمهوری نامش مطرح شود.

وی تأکید کرد که با توجه به تقسیم قدرتی که در عراق در طول سالهای گذشته انجام شده است، نخست وزیر از میان شیعیان، رئیس پارلمان از اهل سنت و رئیس جمهور از میان کُردها انتخاب می شود و افزود: مسعود بارزانی به عنوان رئیس حزب دموکرات کردستان گزینه مورد نظر را معرفی خواهد کرد.

الدخیل سابقه حضور در پارلمان عراق را هم دارد تأکید کرد که اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان مذاکراتی در این خصوص داشته اند ولی هنوز به نتیجه ای قطعی نرسیده اند.

پیشتر اخبار متعددی از سوی اتحادیه میهنی کردستان منتشر شده بود که بر اساس این اخبار «محمد صابر اسماعیل» و «فواد معصوم» دو گزینه اصلی اتحادیه میهنی کردستان برای عهده دار شدن ریاست جمهوری عراق به شمار می آیند.

کد خبر 4368517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha