۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵

قربانزاده در گفتگو با مهر:

عده‌ای زلف همه مشکلات را به مذاکره با آمریکا گره می‌زنند

عده‌ای زلف همه مشکلات را به مذاکره با آمریکا گره می‌زنند

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: با وضعیت فعلی، به جای اینکه زلف همه مشکلات را به مذاکره با ترامپ و سیاست خارجی گره بزنیم، باید در حوزه سیاست داخلی تغییر ریل بدهیم.

حسین قربان‌زاده عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گره‌زدن مشکلات کشور به مذاکره با آمریکایی‌ها اظهار داشت: با وضعیت فعلی، به جای اینکه زلف همه مشکلات را به مذاکره با ترامپ و سیاست خارجی گره بزنیم، که البته از عرصه سیاست خارجی هم نباید غفلت شود، در حوزه سیاست داخلی باید تغییر ریل اتفاق بیفتد. بسته‌های اقتصادی که به عنوان مُسَکن عمل می کنند، راه حل درمان اقتصاد کشور نیستند.

وی افزود: میان نخبگان کشور تقریبا یک اجماع وجود دارد، آن هم اینکه آسیب اصلی در کشورمان ناشی از سیاستگذاری های نادرست و بعضا اجرای نادرست سیاست های موجود است.

قربانزاده با اشاره به سیاستگذاری‌های اشتباه در عرصه تثبیت نرخ ارز گفت: اینکه سرکوب نرخ ارز چگونه می‌تواند بعد از مدتی، جهش ارزی تورم ایجاد کند، محصول یک سیاستگذاری اشتباه است.

قربانزاده  تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه و اساس هوشمندسازی، رقابت پذیری، رفع انحصارها، تسهیل کسب و کار، قوانین موضوعه مجلس و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، نکات بسیار ریزی تبیین شده اما در مقام اجرا دارای ایراد هستیم که یا ناشی از عدم مدیریت صحیح در اجرا یا ناشی از زد و بندها و مافیاست که اجازه نمی دهد قوانین بالادستی به درستی اجرا شود.

وی گفت: نتوانستن و نخواستن، وضعیت فعلی را به وجود آورده و اگر ما از سوءمدیریت دولت صحبت می‌کنیم، از هر دو حوزه یعنی نتوانستن و نخواستن ناشی می‌شود. هیچ وقت هم نمی‌شود برای چشم‌انداز آینده این کشور، آیه یاس خواند و ناامید شد.

قربانزاده اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که از اردیبهشت‌ماه سال جاری رقم خورد و اینکه تصور عامه مردم، افسارگسیختگی در حوزه قیمت‌ها بود، حتما نسخه های دقیقی برای برگرداندن این فضا به ریل اصلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نقدینگی هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی که در کشور وجود دارد، علی‌رغم اینکه می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب تلقی شود و به هر بازاری آسیب وارد کند اما استعدادی هم دارد که با تدبیر و سیاستگذاری صحیح، می‌تواند به سمت تولید، بازار سرمایه، بورس و طرح‌های نیمه تمام حرکت کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت اظهار داشت: خلق اعتبار بانک ها و این ولنگاری که در عرصه نظام بانکی منجر به نقدینگی شده، حتما چاره دارد اما مانند جراحی که درد و خونریزی دارد، نیازمند جسارت است.

کد خبر 4368584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha