۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰:۳۰

استاندار خوزستان:

مدیران ارشد خوزستان باید از نقد رسانه‌ها استقبال کنند

مدیران ارشد خوزستان باید از نقد رسانه‌ها استقبال کنند

اهواز - استاندار خوزستان گفت: رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند و مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاه های اجرایی باید از نقد رسانه ها استقبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز خبرنگار در اهواز اظهار کرد: دستیابی به پیشرفت، سربلندی و بهروزی کشور، صیانت از منافع ملی و مصالح مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی جز با حقیقت طلبی، صداقت و امانت داری و تلاش دلسوزانه و جهادگونه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: ۱۷ مرداد ماه یادآور رشادت آفرینی های آنهایی است که منافع مردم را به منافع شخصی و گروهی ترجیح داده اند؛ همان هایی که با نثار جان به عظمت این حرفه، ارزشی صد چندان بخشیده و به قداست قلم تا به پایان وفادار ماندند.

شریعتی یادآور شد: بدون تردید رسیدن به توسعه متوازن، پایدار و استحکام بنیان های فرهنگی و اجتماعی در دنیای امروز که به دهکده جهانی مشهور شده است تنها در سایه وجود وجدان های بیدار، آگاه و هم افزایی همه اقشار جامعه دست یافتنی خواهد بود.

وی تصریح کرد: رسانه ها تریبون افکار و گفتمان مردم و همچنین ناظر بر اجرای امور در جامعه هستند؛ آنها به واسطه جایگاهی که در بطن جامعه دارند، همواره مورد اعتماد افکار عمومی قرار می گیرند.

استاندار خوزستان بیان کرد: رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند و مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاه های اجرایی باید از نقد رسانه ها استقبال کنند.

شریعتی با اشاره به اینکه رسانه های مدنی، مستقل و قدرتمند مانع شکل گیری فساد در جامعه می شوند، یادآور شد: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند و عدم نظارت و حضور رسانه ها، بی تفاوتی اصحاب رسانه در حوادث و رخدادهای جامعه سبب شکل گیری باندهای سهم خواه و شکل گیری فساد می شود و این به ضرر همه خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر رسانه ها با جدیت و تمام قد نظارت کنند، کارشناسانه نقد و تحلیل کنند و با نگرشی جامع به مسائل پرسشگری را ترویج کنند، ریشه فساد با همه ابعاد آن در کشور خشکانده می شود و نظارت عمومی تقویت می شود.

استاندار خوزستان فقدان رسانه های نقاد و حرفه را به ضرر گفتمان سازنده در جامعه دانست و افزود: دولت تدبیر و امید همواره در خوزستان از حضور نقدها و راهکارهای خبرنگاران و اهالی رسانه در فضای عمومی جامعه استقبال می کند و انتقادات و دیدگاه های خبرنگاران را از جان پذیراست و بر دستان خبرنگاران با افتخار بوسه می زند.

شریعتی در پایان تأکید کرد :تقویت اخلاق مداری و طرح صادقانه دغدغه ها، نگرانی ها، خواسته ها و پیگیری مجدانه مطالبات مردم گامی در راستای اعتمادسازی به رسانه ها است.

کد خبر 4369882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha