۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

تبریز در زمینه های فرهنگی و هنری جزو شهرهای سرآمد کشور است

تبریز در زمینه های فرهنگی و هنری جزو شهرهای سرآمد کشور است

تبریز- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره ای به پتانسیل های ویژه این شهر در زمینه های فرهنگی و هنری، این شهر را یکی از سرآمدان کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر قبل از ظهر دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: یکی از مصادیق شهره بودن شهر تبریز، پتانسیل ویژه آن در زمینه فرهنگ و هنر است، تبریز اولین پایتخت تشیع در ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: این شهر مفسران بزرگ همچون علامه طباطبایی دارد، علمایی همچون علامه امینی و جعفری از این شهر هستند، از سویی بسیاری از شعرای بزرگ و هنرمندان والای کشور زاده این شهر می باشند.

وی با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف محسوب می شود، گفت: همچنین تبریز رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ را در این سال میلادی در کارنامه خود دارد که برنامه های متنوعی طی این رویداد در این شهر برگزار شده است.

وی ادامه داد: مردم شهر تبریز با میزبانی از رویداد تبریز ۲۰۱۸ آماده میزبانی از تمامی مهمانان داخلی و خارجی هستند و مهمان دوستی این مردم نییز شهره همگان است.

پتانسیل ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه فرهنگی

غلامرضا کیانی نیز در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره با محوریت قرآن و عترت در تبریز برگزار می شود که امیدواریم در محیطی دلگرم و صمیمی میزبان این دانشجویان بوده باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: تلاش ما این بوده است که حداقل ها را برای شرکت کنندگان فراهم کرده باشیم و امیدواریم میزبان خوبی برای این دانشجویان بوده باشیم.

کیانی همچنین به ظرفیت بالای این دانشگاه اشاره کرده و گفت: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر اینکه در زمینه های فنی دارای مهارت بسیار بالایی هستند و می توانند پس از فارغ التحصیلی، کارآفرین باشند، در زمینه فرهنگی و هنری نیز سرآمد بوده و این جشنواره فرهنگی و هنری نیز با کیفیت بسیار بالایی در میان این دانشجویان برگزار شد.

کد خبر 4373251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha