۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵

امام جمعه اردبیل تاکید کرد؛

راهپیمایی اربعین باید به راهپیمایی اعتراضی جهانی تبدیل شود

راهپیمایی اربعین باید به راهپیمایی اعتراضی جهانی تبدیل شود

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را باید به راهپیمایی اعتراضی جهانی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیون استان افزود: اگر من تصمیم گیرنده بودم راهپیمایی عظیم اربعین را به راهپیمایی بزرگ اعتراضی جهانی تبدیل می کردم.

وی با اشاره به ظرفیت این مراسم تاکید کرد که امروز شاهد حضور ملیت های غیرمسلمان در این همایش عظیم حسینی هستیم، ملیت هایی که برای اعتراض به تفکر شوم دنیا به کربلا و مراسم اربعین سفر می کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در عین حال با انتقاد از برنامه های تبلیغی و فرهنگی در حوزه ها متذکر شد: بالاترین ظرفیت علمی، تبلیغی و فرهنگی در قم وجود دارد اما برنامه های ارائه و اجرا شده در شان و شایسته ولایت و اهل بیت نیست.

وی با تاکید بر اینکه تربیت طلبه و علما و فضلا باید برای اعزام به خارج از کشور و تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی باشد، ادامه داد: در داخل همه جا از مساجد گرفته تا دانشگاه عالم و طلبه داریم، بنابراین لازم است تربیت طلبه برای خارج از کشور صورت گیرد.

عاملی با تاکید بر اینکه سفلیت همه جا را گرفته است، بیان داشت: امروز شاهد ظهور و یارگیری جریان های ناسیونالسیم هستیم اما حوزه در خواب عمیق است. طلبه ها به زبانی آموزش می بینند که حتی نمی توانند به کشورهای عربی بروند. باید زبان های بین المللی در حوزه ها تدریس شود.

وی همچنین برلزوم ساماندهی مسایل مالی حوزه ها تاکید کرد و افزود: برای اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی نیاز به اعتبار است و باید این اعتبارات ساماندهی و اخذ شود.

کد خبر 4383837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha