۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۰

با حضور سفیر ایران در گینه صورت گرفت؛

حمایت روسای مراکز اسلامی گینه از ایران در برابر اقدامات آمریکا

حمایت روسای مراکز اسلامی گینه از ایران در برابر اقدامات آمریکا

روسای مراکز اسلامی جامعه تشیع و تیجانیه جمهوری گینه با حضور در اقامتگاه سفیر ایران در آن کشور، با ارائه بیانیه‌ای از ایران در برابر اقدامات خصمانه و غیر قانونی آمریکا اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان و روسای مراکز اسلامی جامعه تشیع و تیجانیه جمهوری گینه ضمن حضور در رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوناکری، با ارائه بیانیه رسمی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات خصمانه، غیرقانونی و اسلام ستیز آمریکا، مواضع خود را اعلام کردند.

در این بیانیه ۵ بندی با محکومیت اقدامات ظالمانه، غیر قانونی و غیر اصولی آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام، بر اقدامات خردمندانه، قانونمند و مشروع ایران در برابر تحرکات آمریکا را تاکید کردند.

دراین بیانیه، نمایندگان و روسای مراکز اسلامی جامعه تشیع گینه با تشکر از جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان و مستضعفان جهان، بر ضرورت یکپارچگی جهان اسلام که همیشه ایران محور اساسی این وحدت بوده تاکید کردند.

دراین نشست، وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران درگینه نیز با تشکر از حضور نمایندگان، مدرسین حوزه های دینی، روسای مراکز تسنن و تشیع در سفارت جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی تاکید کرد.

وی در پایان با تشکر از دولتمردان گینه در مواضع اصولی و حمایت از برجام، درخصوص برجام، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران که در زمان تحریم توسط جوانان ایرانی دست یافتنی شده است، عامل این نبوغ را خودباوری دینی، توجه به فرهنگ هفت هزار ساله و همچنین باورهای بومی دانست.

کد خبر 4387093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha