۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱

به بهانه گل نزدن «رونالدو»؛

مقایسه آماری دو لیگ اسپانیا و ایتالیا/ کدام سخت‏‎ترند؟

مقایسه آماری دو لیگ اسپانیا و ایتالیا/ کدام سخت‏‎ترند؟

کریس رونالدو در دو بازی در لیگ ایتالیا با لباس یوونتوس گلی نزده و همین موضوع باعث شده بعضی از افراد به سخت بودن گل زدن در لیگ ایتالیا اشاره کنند؛ اما آیا این موضوع درست است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در رقابت‎های لیگ فوتبال ایتالیا تیم فوتبال یوونتوس دو بازی انجام داده که کریس رونالدو را هم در ترکیب داشته و او گلی برایشان نزده است. پس چه خبر است؟ او هنوز هماهنگ نشده؟ موتور گلزنی‎اش روشن نشده؟ شاید هم در سری آ همان طور که از قدیم می‎گفتند گل زدن واقعا سخت‎تر از لیگ‎های دیگر است.

بیایید لیگ ایتالیا را با اسپانیا مقایسه کنیم. در ۵ سال اخیر در هر دو لیگ ۱۹۰۰ بازی انجام شده، ۵۲۳۹ گل در لالیگا و ۵۱۸۲ گل در سری آ زده شده است، یعنی در اسپانیا تنها ۵۷ گل بیشتر زده شده است. همچنین در این مدت در سری آ میانگین گل زده در هر بازی ۲.۷۲ بوده و در لالیگا ۲.۷۵.

اما آمار می‎گوید در ۵ سال اخیر مجموع گل‎های آقای گل‎های لیگ ایتالیا ۱۳۸ گل و لیگ اسپانیا ۱۹۰ گل بوده است. از طرفی هرگز آقای گل ایتالیا بیشتر از آقای گل اسپانیا گل نزده، تنها یک بار آن هم در فصل ۱۶-۲۰۱۵ آقای گل ایتالیا توانسته بیش از ۳۰ گل بزند و در آن زمان گونسالو ایگواین بوده که ۳۶ گل زده است.

کد خبر 4390222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha