۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۵۳

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گل محلات در کمیسیون اقتصادی مصوب شد

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گل محلات در کمیسیون اقتصادی مصوب شد

محلات- نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گل محلات اخیرا در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عصر شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات که با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در محلات برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان محلات به واسطه وجود برخی ویژگی ها و شاخصه ها همچون وضعیت اقلیمی و... پتانسیل فراوانی در حوزه تولید گل و گیاهان زینتی دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تنها پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی کشور در شهرستان محلات استقرار دارد و این مهم زمینه گسترش فعالیت های حوزه تولید گل و گیاه را در این منطقه فراهم کرده است.

سلیمی بیان کرد: باید از طرفیت های موجود برای گسترش تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی بهره گرفت چراکه برخی کشورهای منطقه همچون ترکیه به این حوزه وارد شده اند و برخی کشورها نیز در این زمینه برای خود انحصار ایجاد کرده اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: راه اندازی منطقه اقتصادی ویژه گل در محلات با توجه به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به تصویب رسیده، زمینه گسترش تولید و رشد صادرات را در این حوزه فراهم می کند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت رشد و ارتقای بخش کشاورزی کشور، تصریح کرد: طی سال های اخیر در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم در کشور به خودکفایی رسیده ایم و نیاز به واردات نداریم، در همین راستا می توان گسترش تولید در حوز گل و گیاهان زینتی را نیز دنبال کرد و مجلس نیز حمایت های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

کد خبر 4391312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha