۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴

مدیر بنادر کشور آذربایجان:

همکاری و روابط تجاری بنادر ایران و آذربایجان گسترش می یابد

همکاری و روابط تجاری بنادر ایران و آذربایجان گسترش می یابد

بهشهر- مدیر بنادر کشور آذربایجان گفت: همکاری و روابط تجاری مناسبی از گذشته بین بنادر ایران و آذربایجان بوده و این روابط با انعقاد تفاهم نامه های مختلف و توسعه روروریلی، گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، طالح محمد زیادف عصر سه شنبه در بازدید و نشست در بندر امیرآباد بهشهر افزود: تحول چشمگیری در بنادر ایران و بندرامیرآباد در چندسال اخیر ایجاد شده و این تحولات در بنادر کشور ما هم تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: چندوجهی بودن حمل و نقل کالا بسیار با اهمیت است و این به آن معناست که دیگر بنادرها تنها دروازه ورود و خروج کالا نیستند و فعالیت های اقتصادی مختلفی را در دستور کار دارند و باید فعالیت های جدید اقتصادی خلق شود.

زیادف، با اعلام اینکه ظرفیت های دو کشور در امور بندری برای توسعه مبادلات فراهم است؛ یادآور شد: سران دو کشور ایران و آذربایجان معاهده توسعه ریلی را که در کریدور شمال - جنوب اثرگذار است را منعقد کردند و این خط می تواند به بقیه بنادر خزر همچون آستارا و انزلی وصل و مبادلات را افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه آذربایجان با توسعه بندر باکو در حاشیه خزر در سال ۲۰۱۸ گام موثری را برای افزایش میزان مبادلات تجاری دریایی انجام داده است؛ یادآور شد: در بنادر شمالی ایران به خصوص بندرامیرآباد، ظرفیت های تجهیزاتی و امکانات مناسب برای این کار فراهم شده است.

زیادف بیان داشت: بندر امیرآباد با تجهیز اسکله رورو ریلی، اقدامات لازم را برای گسترش روابط دریایی و ریلی برداشت و آذربایجان آماده همکاری با بندر امیرآباد برای تسریع مبادلات است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی آذربایجان گفت: همچنان که در ایران و بندرامیرآباد، شرایط برای سرمایه گذاری فراهم است؛ در کشور آذربایجان هم بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی فراهم است و با توجه به ارتباط خوبی که با سازمان بنادر ایران داریم؛ از سرمایه گذاران ایرانی برای این کار بیشتر استقبال می شود.

وی اضافه کرد: شبکه ریلی و رو رو، ظرفیت خوبی برای مبادلات و انجام کارهای بیشتر بین بنادر است که از این فرصت می توان برای جابه جایی بیشتر کالا استفاده کرد.

زیادف گفت: در این سفر، از ظرفیت ها و پتانسیل بنادر ایران بازدید و دیدن شد و امیدواریم که ارتباط قوی ما با سازمان بنادر و بندرامیرآباد برای تویعه همکاری روروریلی حفظ شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، طالح محمد زیادف؛ مدیر بنادر کشور آذربایجان برای بازدید از پتانسیل ها و ظرفیت های تجاری بنادر شمال ایران در راس هیأتی وارد استان مازندران شده است ، از بندر امیرآباد و ظرفیت ای اقتصادی و گردشگری موجود دیدن کرد.

هیئت عالی رتبه کشور آذربایجان در پی دعوت رسمی سازمان بنادر کشور و با هدف برپایی نشست های کاری مشترک در بنادر شمال ایران، به استان های گیلان و مازندران سفر کرده و در ادامه بازدیدهای خود از بنادر شمال کشور امروز سه شنبه از بندر امیرآباد بهشهر بازدید کردند..

کد خبر 4394215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha