۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷

معاون استانداری ایلام:

شهرک تخصصی پتروشیمی باید در ایلام ایجاد شود

شهرک تخصصی پتروشیمی باید در ایلام ایجاد شود

ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام خواستار برنامه ریزی برای ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب درویشی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ویژه صنایع پایین دستی پتروشیمی اظهار کرد: عزم جدی برای بهره برداری مناسب و بهینه از ذخائر عظیم انرژی در استان باید شکل گیرد تا شاهد رونق بیش از پیش این حوزه در استان باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به راه اندازی بخش هایی از مجتمع پتروشیمی در استان باید به سمت ایجاد صنایع پایین دست این حوزه حرکت کنیم.

معاون استانداری ایلام تاکید کرد: خام فروشی محصولات درآمد چندانی را نصیب کشور نمی کند ولی اگر این مواد اولیه را به کالاهای کاربردی تبدیل کنیم در کنار ارزش افزوده بالا اشتغال های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

درویشی گفت: استفاده از مزیت نفت ، گاز و پتروشیمی یکی از پیشران های توسعه استان است که باید طرح های مهمی در بخش صنایع تبدیلی و پایین دستی آن اجرا شود.

وی افزود: باید زنجیره خوراک محصولات در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در ایلام تکمیل شود تا بتوان از این طریق به توسعه استان در بخش انرژی کمک کرد.

معاون اقتصادی استانداری ایلام یکی از برنامه های در دست اجرا را ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در استان عنوان کرد و یادآور شد: طرح ایجاد شهرک تخصصی پتروشمی باید به صورت یک مجوز بی نام توسط صنعت و معدن صادر شود تا در روند امر سرمایه گذاری در این بخس تسریع شود.

درویشی اظهار داشت: برای تحقق برنامه های این بخش باید نیروهای ماهر و متخصص در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی تربیت شود و لازم است مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه ای رشته های متناسب با این موضوع را دایر کنند.

کد خبر 4394840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha