۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۰

امام جمعه ایلام:

قیام عاشورا یک واقعه صرف دینی نیست

قیام عاشورا یک واقعه صرف دینی نیست

ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: قیام اباعبدالحسین (ع) در صحرای کربلا یک واقعه صرف دینی و مذهبی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی لطفی عصر شنبه در همایش عوامل اجرایی آیین های محرم اظهار داشت: حرکتی که امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری قمری آ؛از کرد چنان جوشش و خروش را در دل امت های مظلوم و آزاده عالم به راه انداخت که با وجود گذشت قرن ها همچنان تازگی دارد.

وی افزود: طی قرن های گذشته دشمنان تلاش کرده اند این واقعه بزرگ را به یک جنگ مذهبی و دینی تقلیل دهند درحالیکه این نهضت و حرکت دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی فراوانی است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: اباعبدالله الحسین (ع) هدف از قیام خود را زنده نگه داشتن دین جد بزرگوارش و احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و در این راستا بهترین عزیزانش را نیز فدا کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان با ترس از قدرت عظمت و پیام آزادی خواهی و مبارزه با ظلم عاشورا سعی دارند قیام سالار شهیدان (ع) را فقط یک حادثه دینی نه سیاسی و دینی القا کنند و در داخل نیز برخی گروه ها و جریان ها همسو با هدف استکبار در حال ترویج این تفکر غلط و خطرناک هستند.

وی افزود: بدون شک همه نهضت ها و قیام های بزرگ تاریخ ریشه در مکتب و قیام خونین محرم دارند.

امام جمعه ایلام در ادامه به تحرکات مذبوحانه برخی برای ایجاد تفرقه میان ملت های ایران و عراق اشاره کرد و گفت:دنیای استکبار با دسیسه و برنامه ریزی سعی در ایجاد دشمنی، کینه، عداوت بین دولت و ملت های ایران و عراق دارند در حالیکه با زیرکی، درایت و تیزبینی عراق و ایران این هجمه های پوشالی دشمنان نیز خنثی و آنها هم در رسیدن به اهداف شومشان ناکام خواهند ماند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم افزود: باید عزا و شور حسینی با اخلاص، با بصیرت و آکاهی کامل به جایگاه والای امام حسین (ع) برگزار شود.

کد خبر 4397762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha