۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

۸۵۵ کلاس درس در استان سمنان مقاوم سازی شد

۸۵۵ کلاس درس در استان سمنان مقاوم سازی شد

سمنان - مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با اشاره به طرح ملی مقام سازی کلاس های درس در استان، گفت: در قالب این طرح تا کنون ۸۵۵ کلاس درس مقاوم سازی شده‌اند.

سعید هژبری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مقاوم سازی ۸۵۵ کلاس درس در روستاها و شهرهای استان سمنان، بیان کرد: طرح ملی مقاوم سازی کلاس‌های درسی که از سال۸۴ ابلاغ شده تا کنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از سوی دیگر باید گفت تعداد قابل توجهی از کلاس های درسی نیز در سالجاری در قالب ابن طرح اجرا می شود.

وی درباره آمار کلاس های تخریبی استان سمنان نیز، افزود: چهار هزار و ۵۶۷ کلاس درس در استان وجود دارد که از این بین یک هزار و ۷۶۱ کلاس درس تخریبی و یک هزار و ۹۵۱ کلاس درس نیازمند مقاوم ‌سازی هستند.

اجرای ۵۶ طرح نوسازی در استان سمنان

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۵۶ طرح نوسازی مدارس استان در سال جاری اجرایی می شود، گفت: در این طرح ها ۳۰۹ کلاس با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان ساخته می شوند.

هژبری با بیان اینکه ۱۳ طرح آموزشی نیز در آستانه سال تحصیلی جدید در استان سمنان به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: برای این طرح ها ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده تا شاهد افزایش ۶۰ کلاس درسی شامل ۱۶هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت خوب خیران مدرسه ساز در حوزه بهسازی و نوسازی اماکن تحصیلی و همچنین ساخت مدارس، تاکید کرد: تا کنون ۲۰ جشنواره خیران مدرسه ساز در استان سمنان برگزار شده که ماحصل آن پرداخت ۵۰ درصدی تمام تعهدات مالی خیران بوده و در بین استان های کشور رقمی بسیار در خور توجه محسوب می شود که جای قدردانی از خیران دارد.

کد خبر 4397971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha