۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳

استاندار کرمانشاه خبر داد

اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای بازسازی مساجد زلزله‌زده

اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای بازسازی مساجد زلزله‌زده

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای بازسازی مساجد زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در همایش حامیان و یاوران مساجد مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی ۱۸ ثانیه زلزله در ۲۱ آبان ۹۶ حدود ۵ هزار میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد که برای بنای دوباره این خسارتها نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان هستیم.

وی افزود: برای بازسازی مناطق زلزله زده کمک و مشارکت مردم نیاز است که خوشبختانه از همان ابتدای حادثه در صحنه حاضر بودند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: در این زلزله ۷۸ مدرسه تخریب شد که خیرین در مجموع ساخت ۱۵۶ مدرسه را تعهد کردند که برای این مناطق بنا کنند.

وی یادآور شد: همچنین ۲۳۶ پروژه درمانی و بهداشتی تخریب شد که ۵۰ درصد اعتبار بازسازی آنرا خیرین تقبل کردند و مابقی هم دولت پرداخت می‌کند.

بازوند تصریح کرد: در مجموع نزدیک یک‌هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی، ادارات دولتی و .. وارد شد که مساجد یکی از آن تاسیسات مساجد بود که تقریبا به ۳۱۸ مسجد در مناطق زلزله زده خسارت وارد شد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه ادامه داد: از این تعداد ۹۲ مسجد به طور ۱۰۰ درصد تخریب و ۲۲۶ مسجد هم نیازمند بازسازی و تعمیرات است که از ۵ میلیون تومان به بالا برای تعمیر نیاز دارند.

بازوند مشارکت مردم و خیرین را برای ساخت مساجد لازم دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت اهل تسنن ساخت تعدادی از مساجد را برعهده گرفتن و تعدادی را نیز نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با کمک سپاه استان شروع کرده است.

وی از کمک های بی دریغ مردم در مشارکت ساخت مساجد تقدیر کرد و افزود: سیمان غرب ۲ هزار تن سیمان، سیمان سامان یک‌هزار تن رایگان برای ساخت مساجد در نظر گرفتند و در مجموع ۴ هزار تن سیمان در حال حاضر آماده داریم و به این لحاظ هیچ کمبودی نداریم اما برای دیگر مصالح ساختمانی به کمک خیرین و مشارکت مردم نیازمند هستیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در بحث اعتباراتی که به استان ابلاغ شده ۱۵ میلیارد تومان برای مساجد در نظر گرفتیم که برای ساخت و تعمیرات مساجد کافی نیست و نیازمند مشارکت مردم هستیم.

بازوند به اهمیت ساخت مساجد اشاره کرد و افزود: آیت الله مکارم شیرازی در جلسه ای که داشتیم پس از سوال از وضعیت مردم پیگیر ساخت مساجد و بناهای فرهنگی شد و این نشان از اهمیت ساخت این بنای مقدس دارد، لذا امیدواریم در این همایش به یک جمع‌بندی در این راستا برسیم.

کد خبر 4398074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha