۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۰۹

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند خبرداد:

برگزاری طرح قرآنی ویژه ماه محرم در ۱۸ هیئت مذهبی نهاوند

برگزاری طرح قرآنی ویژه ماه محرم در ۱۸ هیئت مذهبی نهاوند

همدان - رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: طرح قرآنی ویژه دهه اول ماه محرم در ۱۸ هیئت مذهبی نهاوند برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسی محبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طرح قرآنی ویژه دهه اول ماه محرم در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ۱۸ هیئت مذهبی شهرستان نهاوند برگزارخواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: این طرح به منظور بهره‌مندی شایسته از ظرفیت عظیم و فضای معنوی ایام محرم و ضرورت توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محبی اضافه کرد: این طرح در هیئات مذهبی شهرهای نهاوند و برزول، گیان، فیروزان و روستاهائی که موسسات قرآنی در آنها فعالیت دارد و با حضور گسترده مردم به‌ویژه جوانان برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه های تدوین شده برای این طرح به این شکل است که قاریان ممتاز و مطرح استانی در هیئات مذهبی به تلاوت قرآن می‌پردازند و پس از پایان تلاوت قرآن، روحانی و سخنران مراسم به تفسیر آیات مربوطه پرداخته و در خصوص قیام اباعبدالله الحسین (ع) مطالبی بیان می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند همچنین از اعزام ۴۰نفر از مبلغات حوزوی در دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف نهاوند خبرداد.

وی بابیان اینکه از مجموع مبلغین اعزامی دهه اول ماه محرم ۴۰ نفر بانوان مبلغه حوزه علمیه نهاوند هستند، اظهارداشت: در دهه اول ماه محرم مبلغات اعزامی همکاری بسیار خوبی با اداره تبلیغات اسلامی دارند و به مدت ۱۳روز در مناطق مختلف شهری و روستایی مشغول به انجام فعالیت تبلیغی می شوند.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به این موضوع که نشر معارف اسلامی و دینی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ اهل بیت و قیام امام حسین(ع) از اهداف اعزام مبلغین در دهه اول ماه محرم است، گفت: در حال حاضر ۲۳۰ مسجد و ۲۴۵ هیئت مذهبی در نهاوند به ثبت رسیده اند که از این تعداد ۳۵ هیئت ویژه خواهران است و مبلغات تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی در این هیئات حسینی مشغول انجام فعالیت تبلیغی خواهند بود.

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: مبلغین و مداحان باید از قیام امام حسین(ع) برای استحکام و تثبیت نظام استفاده کنند.


 

کد خبر 4398908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha