۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰

پایان رقابتهای شطرنج قهرمانی جوانان جهان با تاریخ سازی مقصودلو

پایان رقابتهای شطرنج قهرمانی جوانان جهان با تاریخ سازی مقصودلو

مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان پس از پیروزی زودهنگام پرهام مقصودلو امروز در ترکیه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در یازدهمین و آخرین دور از رقابتهای شطرنج قهرمانی زیر ۲۰ سال جهان که به میزبانی ترکیه برگزار شد استاد بزرگ پرهام مقصودلو که قهرمانی اش یک دور مانده به پایان رقابتها مسجل شده بود با مهره سیاه به مصاف استاد بزرگ آندری اسیپنکو از کشور روسیه رفت و در حالی که مساوی را در دست داشت با ریسک خود برای کسب پیروزی و افزایش احتمال شانس کسب مدال سایر نمایندگان ایران در این دیدار شکست خورد.وی با ۹/۵ امتیاز از ۱۱ بازی برای نخستین بار در تاریخ ایران عنوان ارزشمند قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد و ۲۰/۷ واحد به ریتینگ خود اضافه کرد.

استاد بزرگ محمد امین طباطبایی نیز در این دور با مهره سیاه مقابل ماکسیم واوولین از روسیه به برتری رسید و با ۸ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت و ۱۰/۴ واحد به ریتینگ خود افزود.

استاد بزرگ علیرضا فیروزجا نیز با تساوی مقابل نارایانان استاد بزرگ هندی با ۷/۵ امتیاز در رده دهم جدول جای گرفت و ۸/۴ واحد به ریتینگ خود افزود.

استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه نیز در دور پایانی مقابل وولادور مورزین از روسیه به برتری رسید و با ۶/۵ امتیاز در رده ۴۴ جدول قرار گرفت و دو واحد از ریتینگش کم شد.

استاد بین المللی بانوان مبینا علی نسب نیز در بخش بانوان در دور پایانی مقابل مرورت کامالیدرنوا از کشور قزاقستان به تساوی رسید و با ۵ امتیاز در رده ۵۹ قرار گرفت.

کد خبر 4403911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha