۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

۲۵۱ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید وارد مدارس یزد می‌شوند

۲۵۱ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید وارد مدارس یزد می‌شوند

یزد ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید، جمعیت دانش آموزی استان یزد به ۲۵۱ هزار نفر رسیده که ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر از این تعداد از اتباع خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن زمان بازگشایی مدارس اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ در یزد هزار و ۹۸۱ مدرسه پذیرای ۲۵۱ هزار دانش آموز هستند.

وی بیان کرد: این تعداد دانش آموز قرار است در هزار و ۱۳۷ کلاس درس مشغول به تحصیل شوند.

دانافر همچنین با اشاره به اینکه امسال ۲۳۰ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه، آماده سازی و تحویل آموزش و پرورش شد، افزود: در عین حال از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش در استان یزد، مشکلات فضای آموزشی است زیرا وسعت زیادی از فضاهای آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بودجه‌های دولتی پاسخگوی این حجم از نیاز استان نیست، تصریح کرد: برای بازسازی، مرمت و مقاوم‌سازی فضاهای قدیمی نیاز به کمک خیران داریم.

وی در مورد نیروی انسانی نیز بیان کرد: نیروی انسانی مراکز آموزشی از بهمن ماه سال قبل مشخص شده اند تا فرصتی برای یکسانی و هماهنگی نیروها در مدارس و مناطق به وجود بیاید.

دانافر خاطرنشان کرد: امسال بخشی از نیروی مورد نیاز مدارس از طریق حق التدریسی و استخدام آزاد از مدارس غیرانتفاعی تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های تعالی و تدبیر در استان یزد اظهار داشت: اجرای این طرح نیازمند مدیران قوی و با تدبیر است.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت مدارس استان نیاز به مدیران نوگرا و تحول‌گرا داریم که با نحوه مدیریت نوین آموزشی آشنا باشند.

دانافر با بیان اینکه بسیاری از واقعیت‌های اجتماعی ما با نظام آموزشی فاصله دارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که خروجی نظام آموزشی ما با ارزش‌های ملی و مذهبی ما هماهنگ نیست و این امر سبب می شود شاهد شکل گیری صحیح هویت دانش آموزان نباشیم.

کد خبر 4405958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha