۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰

مدیرکل هواشناسی استان گیلان:

بارش شدید باران در گیلان/ جاری شدن سیل دور از انتظار نیست

بارش شدید باران در گیلان/ جاری شدن سیل دور از انتظار نیست

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه هوای سرد و ناپایدار از بارش شدید باران در روزهای جمعه و شنبه خبر داد و گفت: در این مدت، جاری شدن سیل دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تقویت تدریجی سامانه هوای سرد و ناپایدار در منطقه، اظهارکرد: با تقویت این سامانه از عصر فردا (جمعه) برای استان گیلان شاهد بارش شدید باران، وزش شدید باد و کاهش محسوس دمای هوا را پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دمای هوای استان گیلان ۱۰ تا ۱۵ درجای سانتی‌گراد کاهش می یابد، افزود: سرعت وزش باد نیز در برخی مناطق ۶۰ تا ۷۲ کیلومتر برساعت پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان در ادامه همچنین ضمن هشدار به همه دستگاه‌ها و مسئولان درباره اتخاذ تمهیدات لازم در این مدت، گفت: این سامانه براساس الگوهای هواشناسی تا ظهر شنبه در استان گیلان فعال خواهد بود.

وی مه آلود بودن هوا، احتمال وقوع رعد و برق، طوفانی بودن دریا را از دیگر پدیده‌های جوی در این مدت عنوان و خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین رانش و لغزش زمین دور از انتظار نبوده و به دستگاه ها مربوطه هشدار داده شده است.

دادرس با اشاره به احتمال شکستگی و سقوط درختان و وارد شدن خسارت به تاسیسات زیربنایی، تصریح کرد: ارتفاع موج در دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه به ۲.۵ تا ۳ متر رسیده و وضعیت دریا برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب نیست.

وی به شهروندان توصیه کرد از استقرار در حاشیه و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مناطق مرتفع و از پارک کردن خودروها در کنار رودخانه‌ها و زیر درختان جدا خودداری کنند.

کد خبر 4420736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha