۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان:

فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است

 فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است

زنجان-جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: متأسفانه فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است و باید آموزش‌های رانندگی در استان به خوبی پررنگ و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر کردلو ظهر چهارشنبه در همایش راهوران محله،بابیان اینکه وقوع تصادفات در استان زنجان کاهش دارد، گفت: استان زنجان در وقوع تصادفات جاده‌ای رتبه  ۲۳ کشوری را دارد. 

وی اظهار کرد: استان زنجان در بحث تصادفات فوتی رتبه ۲۴ کشوری را دارد و باید با رعایت قوانین و مقررات بیشتر از این تصادفات را کاهش بدهیم. 

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رعایت سرعت مطمئنه ۳۰درصد و بستن کمربند ایمنی ۴۰ تا ۶۵ درصد از فوتی‌ها در تصادفات را کاهش می‌دهد.

کردلو تأکید کرد: برخی افراد از قرص‌های روان‌گردان استفاده می‌کنند و رانندگی می‌کنند و این خود وقوع تصادفات را تشدید می‌کند. 

وی از از دهیاران خواست که در روستاها از تابلوهایی در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نصب کنند تا مردم روستا از این اطلاعات استفاده کنند. 

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ رانندگی در زنجان ضعیف است و باید آموزش‌های رانندگی در استان به خوبی پررنگ و تقویت شود. 

کردلو همچنین بر فرهنگ‌سازی بستن کمربند ایمنی در استان تأکید کرد و افزود: توجه به این امر باعث درصد زیادی از تصادفات فنی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 4426660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha