۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰:۱۴

در نمایشگاه کتاب گلستان:

تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های گلستان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های گلستان امضا شد

گرگان- در نخستین روز از نمایشگاه کتاب گلستان، تفاهم نامه مسابقه کتابخوانی بین آموزش و پرورش گلستان و کتابخانه عمومی استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه، نهاد کتابخانه های عمومی گلستان و آموزش و پرورش استان تفاهم نامه مسابقه کتابخوانی امضاء کردند.

در این مراسم مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان اظهار کرد: ترجیح بر این بود که تفاهم نامه در بزرگترین رخداد فرهنگی استان منعقد شود.

رضا قوانلو افزود: این تفاهم نامه ویژه دانش آموزان و معلمان استان است.

وی با بیان این که با انعقاد این تفاهم نامه ماراتن کتابخوانی از روستاهای استان آغاز می شود، افزود: این دوره از رقابت ها را هیات متشکل از سه دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آموزش و پرورش گلستان و نهاد کتابخانه های استان داوری می کنند.

به گفته مدیر کل کتابخانه های استان گلستان افراد برگزیده از مسابقات کتابخوانی روستاها به مرحله شهرستانی و سپس استانی راه می یابند.

وی با بیان این که این رویکرد تاکنون در کشور اجرا نشده و گلستان به عنوان پایلوت اقدام به اجرای آن کرده، افزود: درصورت موفقیت طرح، در کشور هم این نوع رقابت ها اجرا می شود.

قوانلو مسابقات کتابخوانی را کار فرهنگی پر محتوا برای دانش آموزان دانست و اضافه کرد: این دوره از رقابت ها برای معلمانی که سرگروه های آموزشی هستند هم پیش بینی شده است.

اقدامات انگیزشی برای استقبال بیشتر جوانان و نوجوانان از مطالعه انجام شود

وی استقبال معلمان را از مسابقات کتابخوانی در سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس امسال در مسابقه کتابخوانی معلمان و سرگروه های آموزشی هم دیده شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان، استان را دارای ظرفیت خوبی در حوزه کتابخوانی عنوان کرد و افزود: خوشبختامه این بستر در استان وجود دارد اما باید اقدامات انگیزشی هم برای استقبال بیشتر جوانان و نوجوانان انجام شود.

وی با بیان این که اداره نهاد کتابخانه های استان به تنهایی قادر به ترویج فرهنگ مطالعه نخواهد بود، اضافه کرد: بر همین اساس نیاز است تا سایر دستگاه ها در کنار این نهاد قرار بگیرند.

قوانلو ضمن یادآوری این نکته که امروز با سی و یکمین مدیر استان تفاهم نامه منعقد می شود، افزود: در هفته آینده با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم این تفاهم نامه منعقد می شود.

ارتباط و فعالیت دو دستگاه با انعقاد تفاهم نامه منسجم تر خواهد شد

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان هم ترویج فرهنگ مطالعه را از جمله اهداف این نهاد دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه ارتباط و فعالیت دو دستگاه منسجم تر خواهد شد.

احسان گوهری راد ضمن ابراز امیدواری افزایش سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: تلاش می شود پس از این رخداد بتوان بیش از گذشته به قشر کودک و نوجوان کمک کرد.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان ۱۸ تا ۲۳ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های استان و در دو نوبت صبح و عصر دایر است.

کد خبر 4427144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha