۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۶

نگاهی به اوضاع اجتماعی و اقتصادی در عصر قاجار؛

بازار در دورۀ ناصری در یک کتاب بررسی شد

 بازار در دورۀ ناصری در یک کتاب بررسی شد

کتاب جامعه و بازار در عصر ناصری با نگاهی به اوضاع اجتماعی و اقتصادی در عصر قاجار تالیف فیاض زاهد و هدی موسوی از سوی انتشارات میراث مکتوب منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساختار سیاسی ایران در دورۀ ناصری مانند دوران قبل است و به عبارتی دست نخورده باقی مانده است. این دوره از جهاتی می‌توان باثبات ترین دورۀ حکومت در عصر قاجار و شاید هم اندکی قبل تر دانست. زیرا در این دوران اندکی سطح رفاه اجتماعی ارتقا یافت و مردم آرام آرام می توانستند تجارت در بازارهای جاافتاده تری را تجربه کنند و اقتصاد زراعی و صنعتی ایران به آرامی واقعیات تجارت را تجربه می کرد.

کتاب پیش رو تلاشی مختصر برای واکاوی و آشنایی بخش هایی از تاریخ ایران در عصر ناصرالدین شاه قاجار است.

در این مطالعۀ محدود ضمن تمرکز بر وضعیت بازار و مؤلفه‌های اقتصادی شیوۀ معاش و داد و ستد اقتصادی، وضعیت آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی مرتبط ، زنان و منزلت آنان، پول و مسائل مرتبط با آن تجارت داخلی و خارجی، قحطی و نوگرایی مورد بررسی قرار می گیرد.

این اثر تمرکز بیشتری بر بازار خواهد شد و نشان می دهد که این نهاد اقتصادی چه میزان تأثیر و کارآمدی بر مؤلفه های اجتماعی داشته است.

کتاب جامعه و بازار در عصر ناصری (با نگاهی به اوضاع اجتماعی و اقتصادی در عصر قاجار) تالیف فیاض زاهد و هدی موسوی در  ۴۹۰ صفحه با قیمت ۵۰۰ هزار ریال توسط انتشارات میراث مکتوب منتشر شده است.

کد خبر 4428853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha