۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸

سرپرست تبلیغات اسلامی گرمسار:

حرکت عظیم مردمی در پیاده‌روی اربعین احیاگر شعائر اسلامی است

حرکت عظیم مردمی در پیاده‌روی اربعین احیاگر شعائر اسلامی است

گرمسار - سرپرست تبلیغات اسلامی گرمسار بابیان اینکه مشارکت مردم در پیاده‌روی اربعین برای جلوگیری از خنثی شدن دشمنان ضروری است، گفت: حرکت عظیم مردمی در پیاده‌روی اربعین احیای شعائر اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق بخشی صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) مصداق شعائر اسلامی است و احیای این شعائر یکی از مهم‌ترین وظایف امروز جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین نماد یک حرکت سیاسی و الهی دو تن از اصحاب امام حسین(ع) است، افزود: این حرکت در زمان خود همراه باشعور، درک و معرفت بود و امروز تبدیل به یک موج عظیم مردمی شده است.

اربعین خاری در چشم دشمنان

سرپرست تبلیغات اسلامی گرمسار مراسم پیاده‌روی اربعین و اجتماع میلیونی مردم مسلمان از سراسر جهان را در این روز به‌مثابه طوفانی شکننده دانست و ابراز داشت: حرکت عظیم مردمی در پیاده‌روی اربعین توطئه‌های دشمنان را خنثی و جهان اسلام را از بسیاری آسیب‌ها و چالش‌های پیش رو رها می‌کند.

بخشی بابیان اینکه علت دشمنی استکبار علیه مسلمانان برای همه آشکار است، تصریح کرد: ائمه معصوم(ع) همواره درراه تحقق عدالت و نشر ارزش‌ها و مبارزه با طاغوت‌ها حرکت می‌کردند و این خاری در چشم دشمنان است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان حضور مسلمانان در مراسم اربعین را مانعی برای اجرای مقاصد شوم خود می‌بینند، اضافه کرد: اربعین جریان و اتفاق نیست بلکه حماسه‌ای که می‌تواند سیاسی، معنوی و فرهنگی باشد و در این راستا وظیفه دولت بر اساس اصل پاسداری از اسلام حمایت، هدایت و نظارت بر این حماسه جهانی است.

لزوم تبلیغ برای حضور مردم در مراسم اربعین

سرپرست تبلیغات اسلامی گرمسار بابیان اینکه مبارزه با باطل و تأسی به ولایت باید در اولویت نخست دولت قرار گیرد، ابراز داشت: کشور همواره در معرض مشکلات اقتصادی است اما این مسئله یکی از مشکلات فرعی محسوب شده که نمی‌تواند مسلمانان را از وظیفه اصلی خود بازدارد.

بخشی ضمن اشاره به لزوم تبلیغ و تشویق عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی و سیاسی، تصریح کرد: اعزام مبلغ در موکب‌ها،  نشر بسته‌های فرهنگی و کتب آموزشی ازجمله اقداماتی به شمار می‌رود که از سوی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه اربعین نماد اسلام و عمود دین است، یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها، هیئت مذهبی و مبلغان نسبت به ترویج این نهضت و حماسه حسینی از دیگر اقدامات مهم این نهاد برای احیای اربعین حسینی محسوب می‌شود.

کد خبر 4438758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha