۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸

استاندار خوزستان خبر داد:

عبور ۴۷۰ هزار زائر از شلمچه و چذابه/۶۰ هزار تبعه خارجی گذر کردند

عبور ۴۷۰ هزار زائر از  شلمچه و چذابه/۶۰ هزار تبعه خارجی گذر کردند

شلمچه – استاندار خوزستان از عبور ۴۷۰ هزار زائر از مرزهای شلمچه و چذابه از ابتدای ماه صفر تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز شلمچه، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع  زائران عبور کرده از دو مرز موجود در خوزستان، ۳۵۰ هزار نفرشان از شلمچه به عراق رفته اند.

وی با تاکید بر رفع مشکل قطعی برق سیستم ورودی کشور عراق که سبب ماندگاری زائران در مرز شده بود، افزود: در چند روز گذشته با افزایش تعداد زائران، شاهد فراوانی زائران عبوری از مرز شلمچه هستیم .

شریعتی با بیان اینکه آمادگی برای پذیرش بیش از ۱۰۰ هزار زائر را در طول روز داریم، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده و برخی از مواکب را مکلف کردیم تا ۲۸ صفر به زائران خدمات ارائه دهند تا مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تقسیم‌بندی مواکب برای اعطای خدمات از ساعت ۱۰ شب تا هشت صبح روز بعد انجام شده است و مواکب در این ساعات خدمات خود از جمله غذا و مکان استراحت را در اختیار زائران قرار می دهند، برنامه‌ریزی لازم در این باره انجام شده است.

وی یادآور شد: در مرزهای چذابه و شلمچه هماهنگی لازم صورت گرفته تا زائران اربعین با کمترین دغدغه این سفر معنوی و راهپیمایی عظیم را به انجام و پایان برسانند.

استاندار خوزستان با اشاره به عبور بیش از ۴۷۰ زائر از مرزهای استان خوزستان برای حضور در راهپیمایی اربعین، تأکید کرد: حدود ۵۰ هزار نفر از این زائران جزء اتباع خارجی بوده اند که از مرز شلمچه و چذابه راهی کشور عراق شده ند.

شریعتی در ارتباط با مشکلی که برای زائران در بخش عراقی شلمچه در زمینه نبود خودرو مسافربر و گرانی کرایه ها پیش آمده گفت: امروز ۳۰ دستگاه اتوبوس فراهم شده و در حال اعزام به داخل خاک عراق هستند.

کد خبر 4441338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha