۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۳

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی همدان عنوان کرد:

بارش برف در ارتفاعات همدان/کوهنوردان احتیاط کنند

بارش برف در ارتفاعات همدان/کوهنوردان احتیاط کنند

همدان- نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان بااشاره به بارش برف در ارتفاعات همدان، گفت: کوهنوردان مسائل ایمنی را جدی بگیرند.

عباس چشمه قصابانی در گفتگو با خبرنگار مهر با توصیه به کوهنوردان اظهار داشت: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته در همدان کوهستان الوند سفیدپوش شده و برف خوبی در ارتفاعات مشاهده می شود.

وی افزود: کوهنوردانی که قصد دارند به ارتفاعات صعود کنند باید با تجهیزات کامل و رعایت نکات ایمنی در فصل زمستان این کار را انجام دهند.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان بابیان اینکه افراد کم‌تجربه به‌هیچ‌وجه به تنهایی به کوهستان نروند، گفت: کوهنوردی در زمستان با فصل‌های دیگر متفاوت بوده و کسانی که اقدام به صعود می‌کنند باید تجربیات لازم را داشته باشند و یا اینکه به همراه گروهی حرفه‌ای اقدام به صعود کنند.

چشمه قصابانی عنوان کرد: همراه داشتن تجهیزات ازجمله وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سوت، قطب‌نما، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی همراه یکی از نکات اصلی است که باید کوهنوردان مدنظر قرار دهند.

وی بابیان اینکه باید قبل از صعود نیز کوهنوردان خانواده‌ها را مطلع کنند، بیان کرد: کوهنوردان قبل از صعود در پایگاه اطلاعاتی کوهنوردان در منطقه میدان میشان اسامی و شماره تلفن همراه خود را حتماً ثبت کنند.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان عنوان کرد: اتفاقاتی نظیر مرگ ۸ کوهنورد در سال های اخیر در فاجعه اشترانکوه باعث شده تا خانواده کوهنوردی در این سال‌ها داغدار باشد از همین رو کوهنوردان باید بسیار به این نکات توجه کنند و هیئت کوهنوردی همدان نیز برای رخ ندادن چنین اتفاقاتی بسیار حساس است.

کد خبر 4459985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha