۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴

استاندار زنجان:

عملیات اجرایی پتروشیمی زنجان آغاز می شود

عملیات اجرایی پتروشیمی زنجان آغاز می شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: پروژه پتروشیمی زنجان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر شنبه در آخرین جمع‌بندی پتروشیمی زنجان، اظهار کرد: این پروژه  مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان  است و  پس از خرید و بارگیری توربین‌های موردنیاز از شرکت آلمانی، این محموله به‌زودی در بنادر جنوبی ایران تخلیه و تا چند روز آینده به زنجان انتقال می‌یابد. 

استاندار زنجان از آغاز رسمی فعالیت اجرایی پتروشیمی زنجان به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۶ میلیون یورو اعتبار پیش‌بینی‌شده برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز پتروشیمی زنجان از محل صندوق توسعه ملی، ۱۵۷ میلیون یورو گشایش اعتبار ارزی صورت گرفته است.

درویش امیری تأکید کرد: پروژه احداث شرکت پتروشیمی در استان زنجان بیش از ۱۲ سال گذشته مطرح بوده و سهام‌داران آن به دلیل عدم تحقق وعده‌ها طی سنوات گذشته خاطره خوشی از سرمایه‌گذاری در این پروژه نداشتند. 

استاندار زنجان ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در دو سال اخیر انجام‌شده علاوه بر اخذ مجوز لازم برای تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت از وزارت نفت، مصوبه‌ای هم از بانک ملی ایران جهت تأمین اعتبار موردنیاز پتروشیمی زنجان اخذ شده است.

درویش امیری گفت: خوشبختانه این طرح با پیگیری مدیران ذی‌ربط و مدیرعامل این شرکت به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 4460476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha