در اختتامیه سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی:

کتاب های تقریبی با موضوع مقاومت رونمایی شد

کتاب های تقریبی با موضوع مقاومت رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب های تقریبی مرتبط با محور مقاومت در اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شد کتاب های تقریبی با رویکرد محور مقاومت رونمایی شد. از جمله این کتاب ها می توان به کتاب تاریخ القرآن و مقاومت اسلامی از منظر امام خامنه ای، اشاره کرد.

«از نهر تا بحر»، «دانشنامه هفت جلدی  دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی»، «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری»، «وحدت مذاهب اسلامی و مسجدالاقصی» از دیگر آثار رونمایی شده در این مراسم بود.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم  از شش شخصیت فعال در این عرصه تجلیل شد.

جعفر عبدالسلام یکی از این افراد بود که در دانشگاه الازهر مصر مشغول به فعالیت است و دبیرکلی اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام را در کارنامه خود دارد.

شهید فتحی شقاقی، شهید احمد یاسین، شهیده رزان النجار، روژه گارودی و عفاف الحکیم از دیگر شخصیت هایی بودند که در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم  فاطمه مغنیه، دختر شهید عماد مغنیه با اهدای عبای مادر مقاومت (مادر شهید عماد مغنیه) به آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تلاش‌های تقریبی وی تقدیر کرد.

عماد مغنیه معروف به حاج رضوان  بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که در حادثه تروریستی به شهادت رسید. 

او در اوایل دهه ۸۰ به شاخه نظامی جنبش آزادی بخش فلسطین و از همان زمان به جنبش امل رفت و با انتقال سید حسن نصرالله از امل، به حزب تازه تأسیس حزب الله پیوست.

کد خبر 4468946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha