۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶

معاون وزیر کشور:

آرامش سیاسی لازمه توسعه است/ افزایش ۱۳درصدی بودجه تملک و دارایی

آرامش سیاسی لازمه توسعه است/ افزایش ۱۳درصدی بودجه تملک و دارایی

بجنورد- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: آرامش سیاسی لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد ناصریان پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران خراسان شمالی با تاکید بر حفظ آرامش سیاسی و امنیت در مناطق، اظهار کرد: ضرورت دارد برای رسیدن به اقتصاد پایدار و جذب سرمایه گذار آرامش سیاسی و دوری از تنش و درگیری قومیتی را مورد توجه قرار داد.

ناصریان افزود: مسلما سرمایه گذاران به دنبال منطقه ای آرام و به دور از تنش هستند، بنابراین برای جذب سرمایه گذار باید این مهم را در اولویت قرار داد، البته خراسان شمالی از آرامش و امنیت لازم برخودار است.

وی در ادامه تلاش را لازمه رسیدن به توسعه دانست و تصریح کرد: استاندار جدید خراسان شمالی با جدیت برای ارتقاء استان تلاش داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور همچنین وجود مدیر غیرسیاسی را لازمه پیشرفت و توسعه استان اعلام کرد و گفت: معاونان استاندار و دیگر مسئولان با نگاه غیر سیاسی و با جدیت به مردم منطقه خدمت رسانی کنند.

ناصریان خطاب به شجاعی استاندار جدید خراسان شمالی گفت: از شما خواهش دارم در انتصاب ها ظرفیت نیروهای بومی را در اولویت قرار دهید.

وی اضافه کرد: همچنین با ایجاد شرایط مساوی از ظرفیت جوانان و بانوان در انتصاب ها استفاده و براساس شرایط روز و اولویت های کشور برنامه ها پیش برده شود.

معاون وزیر کشور بر انتصاب مدیران بومی در استان تاکید کرد و گفت: مدیران بومی دلسوزانه برای توسعه و رشد استان تلاش دارند و قطعا بدون توجه به رزومه کاری خدمت می کنند.

ناصریان با اشاره به ضریب حضور نیروهای بومی در استان ها، بیان کرد: نرخ متوسط کشوری حضور نیروهای بومی ۱۲درصد است اما در دولت قبل بین ۴۴ تا ۴۶ درصد بود.

تغییر استانداران بازنشسته برای وزارت کشور سخت بود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در ادامه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تغییر استانداران بازنشسته برای وزارت کشور سخت بود چرا که ۱۴ استاندار، ۱۲ معاون استاندار و پنج فرماندار مشمول این قانون بودند.

ناصریان با اشاره به برخی مجوزها، سفارش‌ها و درخواست‌ها برای ماندگاری استانداران به وزیر کشور، اظهار کرد: وزیر کشور با تمکین از قانون منع به کارگیری بازنشستگان طی دو ماه این اقدام سخت را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور کمترین نیروی بازنشسته را دارا بود، افزود: وزارت کشور با داشتن ۲۵ هزار نیرو در ستاد، ۳۱ استاندار، ۴۳۰ فرماندار و یک هزار و ۵۸ بخشدار، کمتر از ۸۰ نفر بازنشسته داشت که اکنون برای تمامی آنان جایگزین تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور اعتدال گرایی، همراهی با سیاست های دولت، امانت‌داری و تخصص را چهار شاخص مهم وزیر کشور برای تعیین استانداران اعلام کرد.

وی در ادامه به شاخص های مهم خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی در بسیاری از شاخص ها از متوسط کشوری بالاتر است اما مطلوب نیست.

وی شاخص نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی را بالاتر از متوسط کشوری اما نرخ بیکاری و تورم را نسبت به متوسط کشوری پایین اعلام کرد.

ناصریان بیان کرد: باتوجه به امکانات خراسان شمالی شرمنده مردم هستیم که نتوانسته ایم از تمام ظرفیت ها برای خدمت رسانی مطلوب و تامین معیشت آنان استفاده کنیم.

وی همچنین نسبت مصارف به منابع بانکی دولتی را در خراسان شمالی مناسبت دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد منابعی که جذب این استان می شود در همین منطقه هزینه شود.

تلاش آمریکا برای شکاف بین مردم و نظام

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در ادامه به تلاش آمریکا و صهیونیسم برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام سعی داشت بین مردم و نظام فاصله ایجاد و شرایط را برای ایران سخت کند اما خوشبختانه مردم ایران با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال مشت محکمی بر دهان آمریکا زدند.

ناصریان اظهار کرد: حضور ملت ایران در صحنه ها بخاطر اقدامات مسئولان نیست بلکه به علت علاقه به کشور، امنیت و مقام معظم رهبری است.

مراجعه روزانه پنج هزار نفر به دستگاه ها

این مسئول کشوری با تاکید بر توجه به نظام تکریم ارباب و رجوع، گفت: روزانه پنج هزار نفر به دستگاه های دولتی، شهرداری ها و نهادهای سراسر کشور مراجعه دارند به همین منظور با دستور رئیس جمهور میز خدمت در ادارات قرار گرفت.

ناصریان مطرح کرد: با دستور رئیس جمهور تمامی میزهای خدمت باید الکترونیکی شود تا در کوتاه ترین زمان مراجعه کنندگان پاسخ خود را دریافت کنند.

وی در ادامه به لایحه بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این لایحه با در نظر گرفتن شرایط مختلف کشور و فشارهای کشورهای غربی تدوین شده تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

این مسئول کشوری تاکید کرد: ضرورت دارد منابع را به گونه ای مدیریت کنیم تا به تمام مناطق محروم کشور رسیدگی شود.

ناصریان استمرار اجرای طرح توسعه توازن منطقه ای، توجه به محیط داخل، افزایش حقوق کارکنان دولت و استمرار طرح تحول سلامت را از اولویت ها و سیاست های دولت در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ عنوان کرد.

افزایش ۱۳درصدی بودجه تملک و دارایی سال ۹۸

ناصریان در ادامه به افزایش ۱۳ درصدی بودجه تملک و دارایی وسرمایه گذاری در لایحه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: امیدواریم این رقم ۱۰۰ درصد تامین شود.

ضرورت ارتباط بین مدیران با مردم

وی با بیان اینکه مردم از نداشتن ارتباط با مدیران گلایه دارند، اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور تمامی مدیران و فرمانداران باید نشست های دوره ای با مردم داشته و به طور  مستقیم به مشکلات رسیدگی کنند.

ناصریان کمبود منابع در بخش سرمایه گذاری را یکی از مشکلات اصلی کشور عنوان کرد و گفت: در این رابطه ضرورت دارد استانداران با بنگاه های اقتصادی، اصناف و بخش خصوصی نشست های مشترک داشته باشند.

وی همچنین بر جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد و افزود: تعطیلی هر بنگاه بیکاری چهار نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین به صیانت و حمایت از تولید توجه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر را دو پدیده شوم بر اقتصاد و اشتغال و کیان خانواده ها دانست و تصریح کرد: استانداران با قاطعیت با این دو پدیده شوم برخورد و در این رابطه با ستادهای تهران در ارتباط باشند.

کد خبر 4477541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha