۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱

مدیرکل آموزش‌وپرورش البرز:

البرز نیازمند پارک علم و فناوری دانش‌آموزی است

البرز نیازمند پارک علم و فناوری دانش‌آموزی است

کرج - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز بر اهمیت راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانش‌آموزی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهنده استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پروش استان به مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی دارد که تقدیر از دانش آموزان و برنامه‌های پژوهنده مدنظر قرار است.

وی با تأکید بر اینکه در مراسم امروز از ۱۰۰ دانش‌آموز پژوهنده استان تجلیل خواهد شد، گفت: در هفته آتی نیز از ۱۰۰ معلم پژوهنده استان تقدیر خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز اضافه کرد: در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان از سه نفر کارکنان آموزش‌وپرورش و هفت دانش‌آموز البرزی برتر در حوزه پژوهش تقدیر می‌شود.

قاسمی در خصوص سیاست‌گذاری‌هایی که توسط آموزش‌وپرورش استان در راستای امر پژوهش دنبال می‌شود، گفت: رویکرد ما ایجاد خلاقیت و حس پرسش گرایی در دانش آموزان است به همین دلیل امسال به نسبت سال‌های قبل ازنظر کمی و کیفی رشد خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی گفت: در صورت راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانش‌آموزی در البرز در مدت خیلی کوتاهی می‌توانیم فاصله کارهای علمی- پژوهشی خود با سایر استان‌های کشور را بیشتر کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در جامعه پایین است، درحالی‌که پایه پژوهش مطالعه است، گفت: مدرسه کانون تحول تربیتی است و این تحول به مدیر، معلم، محصل و محتوا بر پایه پژوهش نیاز دارد.

قاسمی تأکید کرد: محتوای کتاب‌ها در مدارس باید برای دانش آموزان خلاقیت، کنجکاوی و پرسش گری به وجود آورد. کشور نیازمند آموزش‌وپرورش پژوهش محور است .

وی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی پارک علم و فناوری جوانان و نوجوان در البرز گفت: اگر در البرز چنین مرکزی ایجاد شود که مشتمل بر ارائه ایده‌ای برتر و  اختراعات دانش آموزان در جشنواره‌هایی همچون خوارزمی باشد موجب تقویت خلاقیت دانش آموزان می‌شود.

کد خبر 4488925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha