۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰

سردار سلامی:

امروز نیازمند الگوی دفاع مقدس در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم

امروز نیازمند الگوی دفاع مقدس در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما آموخته‌ایم در هرجا که با دشمن جنگیده‌ایم بزرگ و قدرتمند شده ایم. امروز هم نیازمند این الگو در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس گفت: هر ملتی منابعی برای هویت بخشی در اختیار دارد، عناصری که شخصیت هر ملت را می‌سازد از منابعی الهام میگیرد. آنچه ما می‌دانیم این است که دفاع مقدس یک واقعیت حقیقت بخش برای ملت ماست. اگر ملت ایران با صفت ایستادگی، صبر، شکیبایی، ظلم ستیزی و... شناخته می شود، همه از زمان دفاع مقدس بر جان مردم نشسته است که ملت امروز در برابر فشارهای بی سابقه قدرت‌های بزرگ بایستد.

وی با بیان اینکه حقیقت دفاع مقدس یک تندیس زنده است که در آن دوران آفریده شد و در جان مردم نشست، اظهار داشت: چگونه عاشورا یک حقیقت زنده است که گذر زمان هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده است. ما در هر عاشورا تصور می‌کنیم در صحنه هستیم و در میان افتادن پیکرها زندگی می‌کنیم. دفاع مقدس امتدادی انبساط یافته از عاشورا است، یعنی عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد اما در مقیاس ظرفیت ما و امام (ره) آنقدر سخت و دشوار بود که قله رفیع سعادت‌ها را ساخت تا هر واقعه دیگری در دامنه آن قرار گیرد.

سردار سلامی با اشاره به موقعیت امروز کشور در مقایسه با زمان دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک واقعیت عظیم است که برای تمام نسل‌ها پیام آور این هویت است. در آن زمان نابرابر ترین موازنه قدرت را بعد از عاشورا در دفاع مقدس داشتیم. در آن زمان چیزی باید به آن عدم توازن افزوده می‌شد و آن ایمان بود. قطعا دستگاه معادلات مادی نمی‌تواند توصیف‌گر فعل و انفعالات دفاع مقدس باشد چون بر اساس معادلات نباید جنگ انقدر طول می‌کشید و اصولاً نباید ما پیروز می‌شدیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: در جهان چیزی به نام شانس وجود ندارد. جهان محل علت‌ها و معلول‌هاست. گاهی ما حکمت را نمی‌دانیم و آن را به شانس متصل می‌کنیم. این تصادفی نبود که یک ملت ۸ سال در برابر یک جهان ایستاد و پیروز شد.

وی افزود: وقتی در تحریم، محاصره اقتصادی و نسبی سیاسی، عملیات روانی، رسانه‌ای و نظامی جهانی یک ملت تاب آورده و ایستادگی می‌کند این خود یک نظریه جدید را در نام موازنه جهانی ایجاد می‌کند و آن نظریه ایمان با کفر است، آن هم با هر نسبتی. این وعده خدا در قرآن نیز هست. این خود سازنده فرهنگ است. یعنی ایمان و شجاعت نه تنها در تاکتیک پیروزی خلق می‌کرد بلکه به فرماندهان اجازه می‌داد تا عملیاتی طراحی کنند که جز بر دوش مردانی مومن قابل اجرا نبود. حال این ایمان نه تنها در جسم مردان ما بلکه به ذهن آنها منتقل شد. برخی قواعدی که طراحی می‌شد با معادلات امروزی قابل توجیه نبود ولی در اجرا پیروزی به ارمغان می‌آورد.


جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید داستان و قصه‌های آن دوران را برای نسل جدید بازگو کرد تا آن دوران به باور و اندیشه در ذهن جوانان تبدیل شود، تصریح کرد: این جنگ هنوز تمام نشده و نخواهد شد. چون نبرد حق و باطل است. مدیریت جهادی از همان دوران شکل گرفت و نشان داد این روش حلال تمام مشکلات ما در سخت ترین شرایط است. امروز باید به نسل جدید منتقل شود، زیرا آنها قرار است آینده کشور را بسازند و قله‌های جدید را فتح سازند. اگر دفاع مقدس نبود چه حجتی برای ما وجود داشت که امروز ایستادگی کنیم. شهدای گرانقدر حجت‌هایی برای ما شدند. آیا می‌توان با اینهمه شهید از مقاومت مقابل دشمن دست کشید؟ آیا می‌توان از آن الگو فاصله گرفت؟

وی گفت: در زمان دفاع مقدس اینگونه نبود که جنگ از مردم جدا باشد و تنها نظامیان بجنگند. حرارت جنگ را همه مردم حس کردند. ما در جنگ زندگی کردیم و در زندگی جنگیدیم که این منحصر به فرد ترین حرکت همه تاریخ بشر است. جنگ را بخشی از زندگی تلقی کردیم و با همه پیامدهای آنهم ساختیم. صبر خانواده شهیدان که آرزوهای خود را بدرقه می‌کردند، شگفت انگیز ترین کار انسانی است و با این سرمایه امروز هم ایستادگی می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم دفاع مقدس گفت: هیچ کس سست نشود، همیشه پیروزی در دسترس است و با آرزوهای بزرگ می‌توان خوب زندگی کرد، خدا بزرگ است و به آرزوهای بزرگ زودتر جامه عمل می‌پوشاند لذا بر خدا تکیه داریم.

سردار سلامی تصریح کرد: در صحنه نابرابر جدال بین ما و همه جهان سلطه گر امروز ایران سرافراز است، چون مقاومت برای آن یک فرهنگ و یک انتخاب آگاهانه و مومنانه است. هیچ کسی نمی‌تواند این حقیقت را شکست دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه زندگی در محاصره جهانی و فشار و حصر سیاسی و اقتصادی و عملیات روانی کار ساده‌ای نیست، افزود: ولی ملت ما چون تمرین کرده‌اند، برایش این مسائل عادی و طبیعی است. امروز به ظرفیت مردم فرانسه بنگرید که چه سریع در مقابل کوچکترین فشار بی تاب می‌شود، آنها هم یک ملت هستند. درود بر شرف ملت ایران که برای اسلام و شرف خود آگاهانه و جوانمردانه ایستادند. عنصر آگاهی در کنار ایمان مهمترین تجلی شخصیت یک ملت است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: شهدا حجت خداوند بر ما هستند، بنابراین این ملت زنده است و این یک جهاد است. انتقال جهاد از یک دوره به دوره‌ای دیگر نیز خود یک جهاد است، چون فرهنگ ساز است و استحکام ایجاد می‌کند. ما آموخته‌ایم در هرجا که با دشمن جنگیده‌ایم بزرگ و قدرتمند شده ایم. امروز هم نیازمند این الگو در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستیم.

سردار سلامی افزود: اگر با آن مدل به جنگ برویم، موفق می‌شویم و این اتفاق خواهد است. این جنگ نشان داد وقتی ولی فقیه با حکمت الهی و منطق وحی ملت را هدایت می‌کند، پیروزی حاصل خواهد شد. لذا یکی از پیامدهای زیبای دفاع مقدس تحقق همین سنت است که در تاریخ جای گرفت. دفاع مقدس باطل السحر نظریات دشمنان ما بود و کارآمدی نظام را نشان داد.

کد خبر 4489425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha