۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲

امام جمعه قزوین:

مقاومت اسلامی موجب خروج آمریکا از سوریه شده است

مقاومت اسلامی موجب خروج آمریکا از سوریه شده است

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مقاومت و ایستادگی ملل مسلمان در برابر زیاده خواهی استکبار موجب خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: حضرت مسیح (ع) از پیامبران اولوالعزم و محبوب در نزد مسلمانان است هر چند می دانیم بعضی از پیامبران مقام و مرتبه بالاتری نسبت به پیغمبر دیگر داشته اند اما از نظر اینکه به همه آنها ایمان و اعتقاد داریم، تفاوتی قائل نیستیم وهمه را فرستاده خدا می دانیم.

وی عنوان کرد: حضرت مسیح (ع) می فرماید من تورات را که پیش از من آمده تصدیق می کنم و به آن ایمان دارم و بشارت می دهم قرار است پس از من پیغمبری بیاید که نام او احمد است و نشان او را معرفی کرده و مردم را منتظر ظهور پیغمبر خاتم (ص) می کند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: امروز نیز بسیاری از مسیحیان منتظر ظهور پیغمبر (ص) هستند در حالی که باید آنها را متوجه کنیم که آن خورشید طلوع کرده و این آگاه ‌سازی، رسالت امروز همه است هر چند مسیحیان زیادی هر روز متوجه این حقیقت شده و به دین اسلام روی می آورند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما از سران کفر و استکبار گلایه نمی کنیم زیرا آنها این لیاقت را ندارند که کسی از آنها گلایه کند، بلکه باید با آنها جنگید، اما از جامعه مسیحی گلایه مندیم و درخواست داریم با بصیرت مسیحیت را مطالعه کنندوحضرت مسیح را بهتر بشناسند تا ببینند آیا این سران مستکبری که امروز درحال معرفی مسیحیت به نام دیگری هستند شباهتی به سیره حضرت مسیح دارند؟

وی یادآورشد:حضرت مسیح همه لطف و مهربانی و بخشش بود، اما رویه سران استکبار همه بیرحمی و کشتارجمعی است، البته خوشحالیم که مستکبران غرب، اروپا و امریکا در مسیر نابودی و انحطاط هستند؛ درحالیکه مستضعفان باآنها همراهی نمی کنند، همان گونه که امروز مردم آزاده فرانسه در مقابل ظلم سرمایه داران ایستاده اند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امروز مستکبران خود را به مستضعفان تحمیل کرده اند، ولی ما به مستضعفان عالم امیدوار شده ایم و می خواهیم آنها بدانند که مسلمانان نیز در حمایت از آنها حضور دارند، ولی جهان امروز نیازمند تغییر است تا شبیه چیزی شود که انبیای عظام به خصوص پیامبر گرامی اسلام(ص) انتظار داشتند.

از خروج آمریکا از سوریه خرسندیم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به وقایع روز گفت: امروز بسیار خوشحالیم که امریکایی ها و سعودی ها در یمن سرشان به سنگ خورده و آثار مقاومت مردم یمن در ال آشکارشدن است و پیروزی یمنی ها نزدیک شده و شکست استکبار برای چندمین مرتبه برجهانیان روشن شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا بتازگی تصمیم گرفته نیروهای خود را از سوریه خارج کند البته این تصمیم خودشان نیست بلکه مقاومت رزمندگان اسلام و مدافعان حرم و بسیجیان سراسر دنیا از ایران، افغانستان، پاکستان و عراق به کمک برادران سوری خود رسیدند و کاری کردند که امریکایی ها به جز فرار چاره دیگری نداشته باشند.

عابدینی افزود: آمریکایی و هم پیمانان آنها عامل همه شکست های پی درپی خود را امام راحل(ره) بنیانگذار انقلاب بزرگ اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب می دانند و مشاور امنیت ملی امریکا زمانی که فتنه انگیزی برخی فتنه گران داخلی را دیده بود، گفته بود ما باید
سلاح های خود را به سمت رهبر ایران نشانه برویم زیرا اراده ما را در صحرای طبس دفع می کرد.

امام جمعه قزوین گفت: آمریکا اعتراف کرده اگر امام نبود آنها در طبس به نتیجه می رسیدند و انقلاب ادامه پیدا نمی کرد، و در سوریه نیز نتیجه می گرفتند و مجبور به فرار نمی شدند و ما هم پیغام خدا را به آنها می گوییم که عصبانی باشید و از عصبانیت خود بمیرید.

وی به عملیات کربلای ۴ اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره شهدای فداکار و جانبازان ایثارگر این عملیات را گرامی می داریم که رشادت های آن عزیزان حلقه ای از حلقه های پیروزی های بزرگ در عملیات بعدی شد.

یلدا فرصتی برای عبدات و امور معنوی باشد

امام جمعه قزوین به آیین یلدا هم اشاره کرد و اظهارداشت: شب یلدا می تواند برای ما یک فرصت معنوی هم باشد و به امور معنوی هم معطوف شود.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید شب را برای آرامش، آسایش و راحتی شما قرار داده ایم و اگر بخواهیم عبادت درستی نیز انجام دهیم باید در آرامش و آسایش باشد و اگر از فرصت شب استفاده کنیم دین ما محکم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: علم نجوم در میان دانشمندان اسلامی جایگاه ویژه داشته و دیگر کشورها از بلاد اسلامی این علم را فراگرفتند و این مهم بخاطر اهمیت ویژه شب، ستاره، ماه و خورشید در متون دینی است.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه شب فرصتی برای بندگان خداست، گفت: اگر انسان ها شب را به لهو و لعب و کار ناپسند بگذراند این فرصت شب به تهدید بدل می شود و این فرصت از دست خواهد رفت، اما قرآن برای استفاده از نعمت شب سفارش به نمازشب میکند برای اینکه سرمایه زندگی ما در طول روز افزایش یابد.

امام جمعه قزوین در ادامه به اهمیت توجه مدیران به خدمت به مردم اشاره کرد و یادآورشد: تمام خیر و برکت امروز در نظام اسلامی به واسطه مسئولانی است که دارای روحیه خدمت گذاری و سلامت نفس هستند و خیانت و بی مدیریتی ها مختص مسئولانی است که از مسجد و نمازجمعه و نماز جماعت فاصله گرفته اند، مسئولی که اهل استغفار سحر است نمی تواند نسبت به مردم بی تفاوت باشد.

آیت الله عابدینی در خصوص مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی هم نکاتی را یادآورشد و اظهارداشت: مسئولان باید همت بیشتری در محکم‌سازی بناها داشته باشند تا مردم در حوادث غیر مترقبه آسیب کمتری ببینند.

کد خبر 4491199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha