۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷

خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛

افزایش استیضاح‌ها مجلس را زیر سوال می برد/نمایندگان طرح بدهند

افزایش استیضاح‌ها مجلس را زیر سوال می برد/نمایندگان طرح بدهند

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به افزایش استیضاح‌ها توسط نمایندگان مجلس گفت: استیضاح حق نمایندگان است ولی افزایش استیضاح‌ها، مجلس را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: نمایندگان این دوره از جهت استیضاح وزراء بسیار ساعی هستند به حدی که اعتراض حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی درآمده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مجلس جز برای امور مهم و ایرادات بزرگ و لحاظ مصالح کلان امت وارد استیضاح نشود، بیان داشت: ما پیشنهاد می کنیم به جای این استیضاحاتی که ثمره عملی برای ملت ندارد نمایندگان مجلس با ارائه طرح های اقتصادی کارشناسی شده و موثر در این غوغا و بحران اقتصادی قدمی در حل معضلات معیشتی مردم بردارند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص تاکید کرد که در طول بحران اقتصادی طی ماه های اخیر جای طرح های علمی و کارگشا از مجلس خالی بود.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه ای بویژه تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از سوریه یادآور شد: بوش با حمله به صدام و اسقاط آن و صرف هزینه سنگین و با دادن تلفات عمده انسانی عراق را دو دستی به ایران تقدیم کرد و حالا ترامپ با خروج از سوریه آن کشور را دو دستی به ایران تقدیم می کند. به همین جهت وزیر دغاع آمریکا دیروز از عصبانیت استعفاء داد.

عاقبت جنگ احزاب در سوریه هم اتفاق افتاد

به گفته عامل آنها در وریه و منطقه واقعا جنگ احزاب درست کرده بودند و همه همفکران را آورده بودند و عجیب است که عاقبت جنگ احزاب، اینجا هم اتفاق افتاد و لذا آنچه خداوند در آخر جنگ احزاب گفته اینجا هم جاری است.

وی ادامه داد: حالا همه سؤال می کنند که آمریکا چرا به سوریه آمده بود و حالا چرا اینگونه مفتضحانه سوریه را ترک می کند. چرا هم پیمانان منطقه ای و غیرمنطقه ای را عصبانی کرده و آنها را پا در هوا گذاشته و تمام زحمات آنها را هدر داده است.

خطیب جمعه اردبیل در بیان ریشه های این اتفاق اضافه کرد: در این چند سال، آمریکا، توطئه ای نمانده که بر علیه ایران انجام نداده باشد. خطرناک ترین آن، طراحی داعش بود. داعش برای مهار ایران و ایجاد سپر امنیتی برای اسرائیل و تغییر نقشه منطقه طراحی شده بود قرار بود نقشه خاورمیانه با دست داعش تنظیم شود.

وی با بیان اینکه برای داعش هیچ دشمنی خطرناک تر از ایران نبود، یادآور شد: هرکس داعش را شکل داده بود بسیار حساب شده طراحی کرده بود. آمریکا وقتی دید داعش به تنهایی قادر به تامین اهداف نیست به عنوان شیطان بزرگ، شیاطین کوچک را هم جمع کرد و با ۷۰ میلیارد دلار و با کبکبه و تشکیل ائتلاف بزرگ از مرتجعین منطقه و اروپایی ها وارد منطقه شد و از هشتاد کشور تروریست ها را که فقط می گفتند "ایران ایران" در سوریه جمع کرد.

قرار بود نقشه خاورمیانه با دست داعش تنظیم شود

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا در جنگ منطقه هم کشته داد و هم پول صرف کرد و هم آبرو داد، افزود: حالا که می بیند طرح کاملا شکست خورده این هفته اعلام خروج از سوریه کرد. نه آمریکا قرار بود از منطقه برود و نه تروریست های هشتاد کشور.

وی یادآور شد: سرویس های جاسوسی و مغزهای متفکر آمریکا، انگلیس و اسرائیل، سال ها روی داعش فکر کرده و برنامه ریزی کرده بودند و بنا داشتند که خاورمیانه جدید را با داعش اجراء کنند. تمام کسانی که از هشتاد کشور به سوریه سرازیر شده بودند قرار نبود برگردند بلکه قرار بود تمام کشورها حتی عربستان را نیز درنوردند.

عاملی با بیان اینکه سران آمریکا از دست ما عصبانی بوده و می خواهند در آینده با داعش های جدید دوباره برگردند، عنوان کرد: داعش اول برای آنها مخصوصا آمریکا و اسرایل خدمت کمی انجام نداد. اسرائیل در اوج فعالیت داعش گفت که داعش دو خدمت بزرگ به اسرائیل کرده؛ اول ویران شدن زیرساخت های سوریه و عراق است و دوم مرزهای جغرافیایی را در منطقه بهم ریخت و اسرائیل دیگر لزومی برای پایبندی به مرزهای بین المللی نمی بیند.

آمریکا به شکست داعش با مدیریت ایران معترف است

وی افزود: وقتی داعش به مجلس ایران حمله کرد و عده ای شهید شدند، داعش عکس شهدا را چاپ کرد و زیر آن نوشت «اللهم زد و بارک» سخنرانی فرماندهان داعش فقط بر علیه ایران بود و بغض و عصبانیت در این سخنرانی ها فوران می کرد هرکس سخنرانی زهران علوش را ببیند یقین می کند که با کشتن هشتاد میلیون باز دلش از ایران خنک نمی شود. او توسط مدافعین حرم به جهنم واصل شد.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: نفرت دوم داعش به حماس بود به حدی که هرکس حرف فلسطین را می زد او را عقوبت می کرد و می گفتند «ما نسبت به فلسطین وظیفه نداریم. فلسطین را حضرت مهدی آزاد خواهد کرد».

وی تصریح کرد: داعش اطلاعیه داد که اگر ما به اسرائیل وارد شویم اول باید با حماس جنگ بکنیم آنها اسرائیل را دشمن حساب نمی کردند و اعلام کرده بودند ما روی کره زمین فقط یک دشمن داریم و آن محمد بن الحسن العسکری است.

عاملی با تاکد براینکه از این جمله معلوم می شود  کسانی که داعش را درست کرده اند از واهمه ظهور حضرت حجت به منطقه آمده اند.افزود: با شکست داعش هم آمریکا و هم اروپا درصدد انتقام از ایران هستند آنها معتقدند شکست داعش در منطقه با مدیریت ایران محقق شده و روسیه به تنهایی نمی توانست روی زمین جنگ بکند.

وی یادآور شد: هم آمریکا و هم اروپا و هم اسرائیل و هم آل سعود هنگام ورود به جنگ سوریه می گفتند بشاراسد باید برود و حالا عکس شده آنها می روند و بشار می ماند این نشان می دهد که در منطقه هرچه را ایران اراده کند همان محقق می شود و اراده آمریکا درگیر اراده یک ابرقدرت نیست.

کد خبر 4491300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha