۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۴

۱۴ واحد پرورش شتر شیری در سیستان و بلوچستان فعال شد

 ۱۴ واحد پرورش شتر شیری در سیستان و بلوچستان فعال شد

زاهدان - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۴ واحد سنتی پرورش شتر شیری با ظرفیت کلی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در استان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، حسین سرابندی اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در پرورش شتر و وجود نیمی از شتر کشور در این استان برنامه توسعه پرورش شتر خصوصا پرورش شتر شیری را در دستور کار خود قرار داده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ واحدسنتی پرورش شتر شیری با ظرفیت ۲۸۰۰ نفر شتر در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: با ایجاد ظرفیت های جدید و افزایش تولید شیر و گوشت شتر به روش های نیمه صنعتی شرایط ایجاد واحدهای کاملا صنعتی با تجهیز شیردوش و شیر سرد کن و با تکیه بر واردات شترهای پر تولید شیری فراهم شده و همچنین زمینه فرآوری و بسته بندی شیر و گوشت شتر بیش از پیش مشهود شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به جمعیت ۷۵ هزارنفری شتر در سیستان وبلوچستان بیان داشت:  در حال حاضر ۵۳ واحد پرورش شتر شیری کوچک روستایی با ظرفیت ۹۰۰ نفر شتر، ۵ واحد پرواربندی صنعتی شتر و۱۳واحد پرواربندی کوچک روستایی با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر شتر مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 4503105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha