۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷

امیر اسمی در گفتگو با مهر:

«لبخند با شکوه آقای رادی» نمایشگاه شد/ معرفی در قالب هنرهای تجسمی

«لبخند با شکوه آقای رادی» نمایشگاه شد/ معرفی در قالب هنرهای تجسمی

به گفته امیر اسمی، در نمایشگاه «لبخند با شکوه آقای رادی» ۲۷ اثر هنری درباره اکبر رادی با هدف معرفی و یادآوری فعالیت‌های این نمایشنامه‌نویس به نمایش گذاشته شد.

امیر اسمی برگزارکننده نمایشگاه «لبخند با شکوه آقای رادی» که در قالب نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برگزار شده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه  شامل ۲۷ اثر هنری از ۲۷ هنرمند رشته‌ هنرهای تجسمی است که درباره اکبر رادی به خلق اثر پرداخته‌اند.

وی اظهار کرد:‌ ۲۷ اثری که از جمعه ۱۴ دی ماه در این نمایشگاه به نمایش در آمده از رشته‌های هنری طراحی، نقاشی، عکاسی، تصویرسازی، گرافیک، حجم و  کاریکاتور است که توسط استادان بنامی چون فخرالدین فخرالدینی، حسین زنده‌رودی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، ساعد مشکی و فرزاد ادیبی خلق شده‌اند.

برگزارکننده نمایشگاه «لبخند با شکوه آقای رادی» درباره عنوان این نمایشگاه بیان کرد:‌ نام این نمایشگاه از متن نمایشنامه «لبخند باشکوه آقای گیل» گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود هنرمندان درباره بزرگان هنر دست به مطالعه و خلق اثر بزنند، تاکید کرد:‌ پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه که متشکل از چندین رشته هنرهای تجسمی است از سوی بهزاد صدیقی دبیر جشنواره مطرح شد تا پوستر و عکس‌ها درباره اکبر رادی به نمایش گذاشته شود اما از آنجا که تعداد آثار شاخص به حدی که می‌خواستیم نمی‌رسید، تصمیم گرفتیم نمایشگاهی از چند رشته برپا کنیم.

اسمی افزود: این نمایشگاه اگرچه دغدغه همیشگی محسوب می‌شود اما به طور کل با همکاری بنیاد رادی شکل گرفته است و از آنجا که اولین جشنواره تئاتر بنیاد رادی با افتتاح این نمایشگاه آغاز شد، در این نمایشگاه فرصتی پیش آمده است تا چنین ایده‌هایی را پیش ببریم و به اکبر رادی در قالب هنرهای تجسمی بپردازیم.

وی درباره برگزاری نمایشگاه در گالری آریا تصریح کرد: نمایش آثار هنری در گالری آریا از سوی بهزاد صدیقی و به شکل خیلی اتفاقی انجام شد. هماهنگی‌ها با گالری‌ها سخت است و گاه تفاوت فضاهای هنری در گالری‌ها باعث می‌شود تا گالری‌داران به راحتی زیر بار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نروند در حالی که گالری آریا از این طرح استقبال بسیار خوبی کرد و با توجه به سابقه درخشانی که این نگارخانه دارد ما تصمیم گرفتیم «لبخند باشکوه آقای رادی» را در این فضا برگزار کنیم.

برگزارکننده نمایشگاه «لبخند با شکوه آقای رادی» افزود: ما خواستیم با نمایش آثار در گالری، نمایشگاه را به شکل حرفه‌ای و اصولی برگزار کنیم و فضای هنری بیشتر حاکم شود.

وی یادآور شد: در هر کشور بزرگان رشته‌های هنری  به خصوص ادبیات و ادبیات نمایشی مثل اکبر رادی معدود هستند بنابراین لازم است برای فراموش نشدن فعالیت‌هایشان جایگاه و نقش این افراد را یادآوری کنیم. همچنین وقتی بنیادی برای یک نفر تشکیل می‌شود لازم است تا طبق سیاست‌ها، آن هنرمند به جامعه و نسل جدید شناخته شود.

اسمی در پایان با تاکید بر اینکه نحوه معرفی بزرگان و انتشار آثارشان نکته‌ای حائز اهمیت است، تصریح کرد: با این روش خود و هنرمندان رشته‌های دیگر را بیشتر ترغیب به دانستن درباره ادیبان، مشاهیر و بزرگان می‌کنیم.

نمایشگاه «لبخند با شکوه آقای رادی» از ۱۴ تا ۲۱ دی ماه در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از عباس‌آباد، کوچه زرین، پلاک ۱۰ برپاست. 

کد خبر 4503531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha