۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰

شماره ۱۷۴، ویژه آبان تا دی‌ماه ۹۷

انتشار «هنر موسیقی» با نگاهی به آیکونوگرافی در موسیقی ایرانی

انتشار «هنر موسیقی» با نگاهی به آیکونوگرافی در موسیقی ایرانی

شمارۀ ۱۷۴ مجلۀ هنر موسیقی، ویژه آبان تا دی‌ماه ۱۳۹۷، به مدیرمسئولی و سردبیری مهدی ستایشگر منتشر شد. «هنر موسیقی» در این شماره نگاهی به آیکونوگرافی در موسیقی ایران معاصر دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیکونوگرافی موسیقایی ایران معاصر تأملی است اجمالی در رابطه‌ با عکس در تاریخ معاصر موسیقی ایران نوشتۀ پویا نکویی. این شماره از مجله هنر موسیقی به این پدیده پرداخته است.

عنوان برخی از مطالبی که در شماره جدید مجله «هنر موسیقی» منتشر شده، عبارتند از: یادداشتی در پاسداشت «ارفع اطرایی» از «معصومه مهرعلی»، مروری بر شیوۀ نت‌نگاری فرامرز پایور، دربارۀ نوشتن مرور موسیقی، واکاوی «نَواژه» اثر مسعود شناسا در بستر زمانی خویش، موسیقی مجاز و غیرمجاز، نگاهی به نقش موسیقی در زبان، شیوۀ نتنویسی کیبورد ارنجر، نگاهی به موسیقی در فرهنگ لر و لک، موسیقی و آزادی ملّی در گذر تاریخیِ موسیقی کلاسیک جهان، تأثیرات موسیقی بر نقاشی مدرن، یادداشت‌هایی به بهانۀ انتشار چاپ دوم کتاب‌های «موسیقی ایرانی»شناسی، موسیقی ایرانی در شعر سایه، آسیبهای روش گوش ‌کردن موسیقی باکلام غیرایرانی، نگاهی به گروه «ساکن روان»، آلبوم «استاد فرار» اثر امیر خاکی، گزارشی از دومین جشنوارۀ منطقهای کهن آواهای تنبور، قسمت چهارم یک‌صد آلبوم برتر تاریخ موسیقی پاپ و راک، قسمت دوم ساختار، موتیف و تکنیکهای موسیقایی در اولیس جویس و... .

این شماره از مجله هنر موسیقی با آثار و نوشتارهایی از «محمد عبدالکریمی»، «رامتین نظری‌جو»، «آروین صداقتکیش»، «کامیار صلواتی»، «مصطفی نریمانی»، «علیرضا دریایی»، «مجید بهبهانی»، «معصومه محمدی سیف»، «شهاب جعفری»، «مرجان مدنی رزاقی»، «سجاد پورقناد»، «فائزه ترکاشوند»، «محمدعلی پورخصالیان»، «محمد بیگی»، «بابک علوی»، «نفیسه سادات عبدالبقایی»، «فرزاد بازگیر»، «محسن گلتاش»، «محمد برفر» و... منتشر شده است.

مدیریت اجرایی مجله «هنر موسیقی» به عهدۀ مژگان زرین‌نقش و طراح گرافیک آن سعید فروتن است. این شماره از ۱۵ دی‌ماه در بازار مطبوعات توزیع شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 4505364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha