۲۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۴۹

رئیس پژوهشکده ملی گل محلات:

توسعه صادرات صنعت گل کشور در گرو علمی شدن تولید است

توسعه صادرات صنعت گل کشور در گرو علمی شدن تولید است

اراک- رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: توسعه صادرات صنعت گل و گیاه کشور در گرو علمی شدن روش های تولید و بهره گیری از متد به روز است.

محمدرضا شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صنعت گل باید به سمت علمی شدن تولید آن پیش رود تا با بهره وری بالاتر زمینه گسترش صادرات این صنعت فراهم شود.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات افزود: در حال حاضر یکی از ضرورت های این حوزه در راستای ارتقای کیفیت و بهره وری تولید، استفاده از آخرین و به روزترین روش های تولید است و این مهم قطعا باید مورد توجه قرار گیرد.

شفیعی بیان کرد: همچنین لازم است که طرح های تحقیقاتی حوزه صنعت گل و گیاه، در افزایش و ارتقای تولید کارساز باشند و پژوهش های این عرصه به سمت تجاری شدن حرکت کنند.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات خاطر نشان ساخت: چنانچه شرایط مذکور فراهم شود، صنعت گل محلات ظرفیت آن را دارد که تولید، درآمدزایی و ارزآوری بسیار بالاتر از وضعیت کنونی داشته باشد و البته این بخش از تولید کشور، برای گسترش صادرات و ارزآوری خود نیازمند حمایت های لازم از سوی مسئولان نیز هست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما با داشتن دو درصد از سطح زیر کشت گل در جهان، کمتر از یک درصد صادرات سالانه جهانی گل را در دست داریم و باید برای توسعه صادرات این صنعت ارزآور برنامه ریزی کنیم.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در راستای ایجاد تنوع و افزایش کیفیت تولید گل، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات تولید و معرفی ارقام جدید گل را در دستور کار دارد و در همین راستا برگزاری جشنواره های گل در طول سال با هدف آشنا شدن تولیدکنندگان با ارقام جدید گل در دستور کار است.

شفیعی اضافه کرد: پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات اسفندماه امسال جشنواره گل های پیازی را در محلات برگزار می کند که در آن ۷۰ رقم انواع گل به نمایش درآمده و ارقام جدید نیز معرفی خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در واحدهای پرورش گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 4510044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha