۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱

آخرین وضعیت احداث بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی بندرعباس

آخرین وضعیت احداث بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی بندرعباس

بندرعباس - عملیات ساخت بیمارستان ۲۶۴ تخت‌خوابی بندرعباس ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی بندرعباس با زیربنای نهایی ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در محوطه اصلی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در حال ساخت است. این بیمارستان با دستور استاندار هرمزگان با اعتبار یکی از پالایشگاههای هرمزگان در راستای کاستی‌های بخش بهداشت و درمان استان از ابتدای مرداد ماه سال ۹۷ آغاز شد.

این بیمارستان با احتساب زیرزمین در هفت طبقه ساخته خواهد شد و شامل بخش های آزمایشگاه فیزیولوژی(پاراکلینیک قلب، پاراکلینیک مغز و اعصاب، پاراکلینیک ریه)، فیزیوتراپی، ۱۰ اتاق عمل، داروخانه، سالن اجتماعات و بخش آموزشی با ۳۵۰ صندلی، ICU، POST CCU، CCU و POST ICU ، تأسیسات، تصویربرداری، امحاء زباله، انبار مرکزی، رختشوخانه، استریل مرکزی، آشپزخانه، غذاخوری و رختکن مرکزی کارکنان می شود.

در این بیمارستان بخش اندوسکوپی شامل قسمت‌های اندوسکپی، برونکوسکپی، کلونوسکپی و بخش تصویربرداری شامل ماموگرافی، فلوروسکپی و OPG است و توزیع تخت‌ها نیز به صورت ۱۶۸ تخت بستری در هفت بخش ۲۴ تخت‌خوابی، ۷۰ تخت مراقبت ویژه و مراقبت ویژه متوسط و ۳۶ تخت بستری بخش ایزوله است.

ساخت پروژه‌ این بیمارستان اول مرداد ماه سال ۹۷ با اعتبار تخصیص یافته از سوی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس آغاز شد و در وضعیت کنونی این پروژه نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

شایان ذکر است مطالعات فاز یک در بخش معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی، عملیات اجرایی خاکبرداری، اجرای عایق GCL زیر بستر فونداسیون، اجرای بتن مگر اول سازه اصلی و آرماتوربندی و قالب بندی فونداسیون اجرا شده و دیگر اقدامات برای تحویل این هدیه‌ی سلامت به مردم شریف هرمزگان در حال پیگیری است.

کد خبر 4518345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha