۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳

موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ۱۵ ساله شد

موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ۱۵ ساله شد

موسسه امام موسی صدر ۱۵ ساله شد. کار مهم این موسسه انتشار مجموعه ۱۲ جلدی گام به گام با امام است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در زمستان سال ۱۳۸۲ با دو هدف عمده ترویج اندیشه‌های امام موسی صدر و همچنین پیگیری پرونده ربودن او تاسیس شد. این موسسه همچنین از سال ۱۳۸۷ پروانه نشر خود را نیز دریافت کرد و تاکنون عمده آثار امام موسی صدر و همچنین تاریخ شفاهی مربوط به او را منتشر کرده است. انتشار پژوهش‌های کار شده درباره امام موسی صدر، برپایی نشست‌های تخصصی و همچنین ارائه خدمات علمی و منابع پژوهشی به دانشجویانی که قصد نگارش رساله‌های دانشگاهی خود را درباره امام موسی صدر دارند، نیز بخشی دیگر از فعالیت‌های این موسسه است.

انتشار مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» که در زمستان سال گذشته و پس از ۱۰ سال کار مداوم نقطه عطفی در فعالیت‌های این موسسه به شمار می‌آید. «گام به گام با امام» یا «مسیرة الامام السید موسی الصدر» گزارش و روزنگار ۱۹ سال طرح‌های خلاقانه و فعالیت خستگی ناپذیر امام موسی صدر و مرجع کامل و دقیقی از مقالات، گفتارها و گفت‌وگوهای ایشان است. این مجموعه نخستین اثر کامل در این حوزه است که در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد. متن عربی این مجموعه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ توسط جنبش امل در لبنان منتشر شده بود، اما فعالیت‌ها، اسناد و روزنگار برنامه‌های امام موسی صدر در ایران را دربرنمی‌گرفت که این موارد در ترجمه فارسی به متن اضافه شده است.

در آستانه ۱۵ ساله شدن این موسسه مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» در بیستمین دوره جایزه کتاب سال حوزه به عنوان اثر شایسته تقدیر در بخش ترجمه انتخاب شد. و قطعا این انتخاب به ترویج اندیشه‌های بیشتر امام موسی صدر کمک خواهد کرد.

حورا صدر، مدیر موسسه و انتشارات امام موسی صدر در پایان همایش و در هم اندیشی میان برگزیده ها گفت: «جا دارد قدردان توجه مسئول و دست اندکاران دبیرخانه کتاب سال حوزه به این اثر باشیم که نتیجهٔ تلاش موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر است که در این سال ها تلاش کرده که استقلال خود را حفظ کند.»

او در ادامه عنوان کرد: «گام به گام با امام، نخستین قدم برای معرفی امام موسی صدر است. به ویژه در جهان امروز که درد انسان، یکی از مشکلات بشریت فعلی است. تمام منظومه فکری و تلاش عملی امام موسی صدر، برای اعتلای انسان و بهبود شرایط انسان بود. ان شاالله انتشار این کتاب هم گامی برای اعتلای انسان در جهان امروز باشد.»

کد خبر 4521962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha